Förpackningsdel blir eget bolag

Pacudo har sitt huvudkontor i Mölndal. Foto: Pressbild

Resan fortsätter för Procurators affärsområde med förpackningslösningar och emballage. Verksamheten bildar nu ett eget bolag.

Jesper Hall, vd för Pacudo. Foto: Pressbild

Verksamheten med förpackningar och emballage har under årens lopp gått via Pappersgruppen till Procurator och vidare till en sammanslagning med Papyrus Supplies. Nu startar nästa resa när förpackningssortimentet inom Procurator blir ett fristående bolag och får ett nytt namn – Pacudo. Grossisten inom förpackningar och emballage hoppas att detta ska tydliggöra erbjudandet till kunden.

– För hela verksamheten är detta en naturlig utveckling. Det möjliggör skarpare fokus att satsa helhjärtat på våra förpackningslösningar så att våra kunder ska kunna frigöra tid och resurser till den egna verksamhet, säger Jesper Hall, vd på Pacudo i ett pressmeddelande.

Strategin framåt blir enligt företaget att vidareutveckla sin affär med fortsatt inriktning på hållbara alternativ för såväl små som stora kunder. Kopplingen och samarbetet till Procurator kommer dock att bestå när det kommer till förbrukningsvaror.

Pacudo har sitt huvudkontor i Mölndal och är liksom Procurator en del av moderbolaget Optigroup. Ägarförhållandet i det nya bolaget förblir oförändrat.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Tetra Pak först i världen med grön certifiering

De återvunna polymerna som används i Tetra Paks kartongförpackningar har fått grönt ljus enligt Roundtable on sustainable biomaterials certifiering för avancerade produkter. Företaget blir först i livsmedels- och dryckesförpackningsindustrin att framställa plasten enligt riktlinjerna i certifieringen.

Publicerat av: 

Rapport: Politiska beslut behövs för att bygga nya pantsystem

En ny rapport om plast, dess återvinning och vägen till miljövänlig utveckling har släppts.
– Rapporten ska ses som startskott för en ökad dialog kring plast och dess utmaningar och möjligheter, säger Cecilia Gannedahl, kommunikationsdirektör på livsmedelsjätten Orkla som står bakom rapporten.

Publicerat av: