torsdag 21. januari – vecka 3
Robert Johansson hos Sigraphic ställer ut på Sign&Print Connect, 9-11 februari. Foto: Claes Nordström
Återförsäljaren Sigraphic satsar på produkter riktade mot förpacknings- och etikettområdet när de ställer ut på Sign&Print Connect.
Sigraphic betonar vikten av att synas i framtiden. När företaget demonstrerar produkter på Sign&Print Connect 9-11 februari är det tre paket, eller inriktningar om man så vill, som står i fokus.
Robert Johansson hos Sigraphic berättar att det blir demonstrationer av etikett- och rullprintrar samt skärplottrar som kommer synliggöras extra mycket i företagets sortiment:
– De två första paketen är mot förpackningsindustrin. Postmark och Iecho-plottern är för att göra sina helt egna förpackningar. Rulle till rulle-printern Astro MC1 med Memjet är en snabb och väldigt prisvärd etikettprinter, och ihop med rulle till rulle-plottern Valoy Petit så är det bara fantasin som sätter stopp för hur din etikett skall se ut. Systemen är prisvärda alternativ mot andra lite större aktörer på marknaden.
POSTMARK AP1170 printer skriver ut på exempelvis kartong och kuvert. Foto: Sigraphic
Företaget kommer också framhäva OKI:s white toner printrar. Enligt Robert Johansson gör de det möjligt att till exempel göra väldigt kreativa förpackningar på färgat media.
– Med de lite mindre modellerna möjliggör man även att kunna göra tryck på till exempel en svart t-tröja.
Målet med Sigraphics utställning på mässan är att nå förpackningsindustrin samt promotionsektorn i Sverige.
– Vi tror att det är ett uppdämt behov av att förnya sig och hitta andra marknader hos våra kunder. Då behöver de prisvärda lösningar. Så vår stora förväntan är att vi på ett bra sätt kommer synas i dessa branscher, säger Robert Johansson.
Konica Minolta ställer ut på den digitala mässan Sign&Print Connect:
– Vi ser stor potential att sälja fler etikettskrivare, för den marknaden tror jag inte kommer att minska över lång tid framåt. Jag tror den kommer att växa, säger Roy Spennare.
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 19. januari, 2021
Tryckeribranschen kan göra mer än kommersiella jobb, förpackningar eller affischer i storformat. Tryckt elektronik är en miljardindustri och blir alltmer i fokus, särskilt tryckta och flexibla sensorer. Matthew Dyson, teknikanalytiker på ID Tech Ex, berättar om vilka tryckeriföretag som skulle kunna dra nytta av denna utveckling, och vilken kunskap som krävs.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 19. januari, 2021
Helsingborgsbaserade Techprint sätter fokus på fyra produktkategorier under Sign&Print Connect. Genom att delta i mässan hoppas företaget att kunna ge besökaren många nya idéer och mycket kunskap.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 12. januari, 2021
Fyra av de 194 vinnarna producerades i Sverige –bland annat en begravningskista och en e-handelsförpackning för blommor.
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 12. januari, 2021
9 februari drar Sign&Print Connect igång och det utlovas en hel del nyheter inom etikett- och förpackningsområdet att titta närmare på. Vi frågar projektledaren Luiza Flôres da Cunha om vad man kan förvänta sig som utställare och besökare när mässan Sign&Print Scandinavia istället går digitalt.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 5. januari, 2021
Intergraf, den europeiska federationen för tryck och digital kommunikation, publicerar varje år en ekonomisk rapport. Den ger en detaljerad inblick i tryckmarknadens utveckling och framtid i Sverige och Europa.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 28. december, 2020
Nära Frankfurt finns Oschatz Visuelle Medien. Tryckeriet är främst hemma inom storformat och digitaltryck. Nu ger de sig in på etikettmarknaden efter att ha tagit världens första Canon LabelStream 4000 i drift.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 22. december, 2020
Etikettproducenter har varit utsatta för särskilda prövningar de senaste månaderna. Men samtidigt har det också öppnat möjligheter för dem. Konica Minolta listar fyra faktorer som kommer att ha en inverkan på marknadens utveckling det kommande året.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 17. december, 2020
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige
För att förbättra din upplevelse, analysera trafik och ge dig personligt anpassade annonser använder vi cookies. Läs mer och anpassa dina inställningar eller godkänn för standardinställningar. Välkommen!