Förpackningar och e-handel framtidsområden för ABA

Robine Björklund, vd för ABA. Foto: ABA

Robine Björklund, vd för Stockholmstryckeriet ABA. Foto: ABA

 

Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?

– Vi är förstås hårt drabbade av pandemins effekter, många affärsområden stod mer eller mindre still i april–juni på grund av myndighetsrestriktioner och pandemins effekter i stort. Läget ser bättre ut sedan efter sommaren och vi hoppas den positiva utvecklingen fortsätter året ut. Dock är det fortfarande väldigt svårt att planera eller prognostisera sista delen av året, likväl som början av nästa år.

Har någon produkt ökat eller minskat?

– Allt vi levererar till event och retail är det som i stort sett gått sämre, på grund av effekterna av covid-19. Det vi producerar till affärsområdet e-handel har förstås gått bättre.

Vilka planer har ni för verksamheten framåt?

– Vi har fokuserat på e-handelslösningar, både i eget varumärke samt annat. Vi har också fokuserat mer och speedat upp våra stora strategiska frågor med några nya inriktningar. Likaså tittat mer på förpackningsproduktion och övriga produktområden som går inom de affärsområden vi tror på i framtiden.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så kan tryckt elektronik bli framtidsområde för tryckerier

Tryckeribranschen kan göra mer än kommersiella jobb, förpackningar eller affischer i storformat. Tryckt elektronik är en miljardindustri och blir alltmer i fokus, särskilt tryckta och flexibla sensorer. Matthew Dyson, teknikanalytiker på ID Tech Ex, berättar om vilka tryckeriföretag som skulle kunna dra nytta av denna utveckling, och vilken kunskap som krävs.

Publicerat av: 

Så blir Connect-mässan

9 februari drar Sign&Print Connect igång och det utlovas en hel del nyheter inom etikett- och förpackningsområdet att titta närmare på. Vi frågar projektledaren Luiza Flôres da Cunha om vad man kan förvänta sig som utställare och besökare när mässan Sign&Print Scandinavia istället går digitalt.

Publicerat av: