Beslut: Interpack ställs in

Interpack och Drupa ställs in 2021, meddelar arrangören. Foto: Messe Düsseldorf

Interpack och Drupa blir inte av nästa år, meddelar Messe Düsseldorf i ett pressmeddelande.

Messe Düsseldorf meddelar att beslutet tagits i nära samråd med utställare, partners och föreningar. Det innebär att mässarrangören ställer in alla sina egna inplanerade mässor i Düsseldorf fram till april 2021, förpackningsmässan Interpack inkluderad. Men även tryckbranschens stora mässa, Drupa, som var inplanerad mellan 20-28 april ställs in. Den lämnar istället plats för båtmässan Boot Düsseldorf (17-25 april).

Fram till dagens beslut har hela tiden målet varit att mässorna skulle hållas, men nu har covid 19-pandemin fått arrangören att omvärdera situationen.

Wolfram N. Diener, styrelseordförande i Messe Düsseldorf, säger i ett pressmeddelande:

– Under de senaste månaderna har vi arbetat hårt för att organisera framgångsrika mässor för våra partners och kunder där de kan träffas ansikte mot ansikte. Men också för staden Düsseldorf och regionen, med största möjliga hälsoskydd för alla inblandade. På grund av bundesländer-beslutet den 25 november 2020, som lyder att mässor fortfarande inte kan äga rum så är utvecklingen knappast förutsebar, förklarar Wolfram N. Diener, styrelseordförande i Messe Düsseldorf.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så kan tryckt elektronik bli framtidsområde för tryckerier

Tryckeribranschen kan göra mer än kommersiella jobb, förpackningar eller affischer i storformat. Tryckt elektronik är en miljardindustri och blir alltmer i fokus, särskilt tryckta och flexibla sensorer. Matthew Dyson, teknikanalytiker på ID Tech Ex, berättar om vilka tryckeriföretag som skulle kunna dra nytta av denna utveckling, och vilken kunskap som krävs.

Publicerat av: 

Så blir Connect-mässan

9 februari drar Sign&Print Connect igång och det utlovas en hel del nyheter inom etikett- och förpackningsområdet att titta närmare på. Vi frågar projektledaren Luiza Flôres da Cunha om vad man kan förvänta sig som utställare och besökare när mässan Sign&Print Scandinavia istället går digitalt.

Publicerat av: