Nättryckeri satsar på vikbart i små upplagor

Onlineprinters börjar erbjuda skräddarsydda vikbara förpackningar via sin plattform. Foto: Pressbild

Nättryckeriet Onlineprinters utökar produktportföljen med vikbara lådor. Med en online-konfigurator ska kunderna nu kunna skräddarsy och beställa sina förpackningslösningar på nätet.

På Onlineprinters hemsida har kunder tidigare enbart kunnat beställa förpackningar i redan bestämda storlekar. Nu öppnar nättryckeriet för ett nytt sätt att skapa individuella vikbara förpackningar som kan beställas i små upplagor.

Börjar med 14 alternativ

Genom en online-konfigurator kan kunden skräddarsy en förpackning i enlighet med dennes produkt. Till en början kommer Onlineprinters att erbjuda 14 typer av vikbara lådor. Till exempel lådor med uttagsbotten, med automatbotten, med insticksflik, kuddlådor, kartongetuier med mera.

Ingen stansform

Beställningsmängden måste lägst ligga på 100 exemplar. Anledningen till att upplagan kan vara liten är att tryckeriet kan producera med Lasercut-metoden, skriver nättryckeriet i ett pressmeddelande. Detta då de kan avstå från tillverkningen av en stansform.

Roland Keppler, vd Onlineprinters. Foto: Pressbild

Roland Keppler, vd Onlineprinters. Foto: Pressbild

Ett strategiskt komplement

– Kunder, som är intresserade av individuella förpackningar, sträcker sig från regionala producenter av specialiteter ända till storföretag. För oss är därför förpackningar ett viktigt strategiskt komplement till vårt sortiment, säger vd:n Roland Keppler.

Kunden har möjlighet att beställa ett provtryck av sin förpackning och den genomsnittliga produktionstiden av den färdiga ordern är åtta dagar, enligt Onlineprinters.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så kan tryckt elektronik bli framtidsområde för tryckerier

Tryckeribranschen kan göra mer än kommersiella jobb, förpackningar eller affischer i storformat. Tryckt elektronik är en miljardindustri och blir alltmer i fokus, särskilt tryckta och flexibla sensorer. Matthew Dyson, teknikanalytiker på ID Tech Ex, berättar om vilka tryckeriföretag som skulle kunna dra nytta av denna utveckling, och vilken kunskap som krävs.

Publicerat av: 

Så blir Connect-mässan

9 februari drar Sign&Print Connect igång och det utlovas en hel del nyheter inom etikett- och förpackningsområdet att titta närmare på. Vi frågar projektledaren Luiza Flôres da Cunha om vad man kan förvänta sig som utställare och besökare när mässan Sign&Print Scandinavia istället går digitalt.

Publicerat av: