Fortsatt tro på Interpack 2021

Förpackningsmässan Interpack arrangeras 25 februari till 3 mars 2021. Foto: Pressbild

Messe Düsseldorf vidhåller, trots spekulationer, att förpackningsmässan Interpack blir av i Düsseldorf i början av nästa år. Den blir dock färre dagar och utställarna får gynnsammare villkor i ljuset av den rådande coronapandemin.

Messe Düsseldorf har kommit överens om genomförandet av mässan i samråd med föreningar, företrädare för industrin och utställningsrådet. Förpackningsmässan hålls 25 februari till 3 mars. Det innebär också att mässan kapas från sina normalt 14 dagar till en vecka. Detsamma gäller för parallellmässan Components.

Rabatter och villkor

Arrangören meddelar i ett pressmeddelande att alla utställande företag på mässan kommer att få gynnsammare villkor med vissa rabatter, på grund av den pågående covid-19-pandemin och risken för ett lägre antal besökare till mässan. Det införs också en tillfällig uppsägningsrätt för alla utställare som funderar på att dra sig ur mässan.

Thomas Dohse säger att han förstår utställarnas oro, men beskedet är fortfarande att mässan ska genomföras. Foto: Claes Nordström

Förstår utställarnas oro

Projektdirektör Thomas Dohse säger i ett uttalande att de till fullo förstår utställarnas reservationer och oro i den nuvarande situationen. Men samtidigt ska de också ha fått indikationer från kunderna att det är viktigt med fysiska och personliga möten, och Interpacks betydelse för process- och förpackningsindustrin.

– Med hänsyn taget till detta tror vi att vi med vårt erbjudande på bästa sätt kan tillmötesgå alla berörda parters intressen och vi vill tacka våra partners för deras konstruktiva samarbete, säger Thomas Dohse.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Fyra etikettpressar ska möta alla kundbehov

Hög produktivitet i kombination med god kvalitet, är försäljningsargumenten från Gallus och Heidelberg för de nya digitala pressarna i Diamond Core-serien.
– Gallus har tidigare bara haft hybridmaskiner när det gäller digital etikettproduktion men i och med denna lanseringen så får vi fyra stycken helt digitala maskiner i produktutbudet. Detta ger oss möjlighet att erbjuda våra produkter till ett bredare kundsegment, säger Rickard Rafstedt hos Heidelberg Sverige.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Emballageteknik blir först i Norden med inkjetmaskin

Nu kommer Svensk Emballageteknik att kunna printa direkt på kartong, korrugerat och förstansat material med vattenbaserad inkjet. Företaget har investerat i Konica Minoltas PKG-675i för att skriva ut förpackningar av wellpapp och kartong – 18 meter i minuten.
– En spännande utveckling, säger marknadsansvarige Anders Pontén.

Publicerat av: