Fortsatt tro på Interpack 2021

Förpackningsmässan Interpack arrangeras 25 februari till 3 mars 2021. Foto: Pressbild

Messe Düsseldorf vidhåller, trots spekulationer, att förpackningsmässan Interpack blir av i Düsseldorf i början av nästa år. Den blir dock färre dagar och utställarna får gynnsammare villkor i ljuset av den rådande coronapandemin.

Messe Düsseldorf har kommit överens om genomförandet av mässan i samråd med föreningar, företrädare för industrin och utställningsrådet. Förpackningsmässan hålls 25 februari till 3 mars. Det innebär också att mässan kapas från sina normalt 14 dagar till en vecka. Detsamma gäller för parallellmässan Components.

Rabatter och villkor

Arrangören meddelar i ett pressmeddelande att alla utställande företag på mässan kommer att få gynnsammare villkor med vissa rabatter, på grund av den pågående covid-19-pandemin och risken för ett lägre antal besökare till mässan. Det införs också en tillfällig uppsägningsrätt för alla utställare som funderar på att dra sig ur mässan.

Thomas Dohse säger att han förstår utställarnas oro, men beskedet är fortfarande att mässan ska genomföras. Foto: Claes Nordström

Förstår utställarnas oro

Projektdirektör Thomas Dohse säger i ett uttalande att de till fullo förstår utställarnas reservationer och oro i den nuvarande situationen. Men samtidigt ska de också ha fått indikationer från kunderna att det är viktigt med fysiska och personliga möten, och Interpacks betydelse för process- och förpackningsindustrin.

– Med hänsyn taget till detta tror vi att vi med vårt erbjudande på bästa sätt kan tillmötesgå alla berörda parters intressen och vi vill tacka våra partners för deras konstruktiva samarbete, säger Thomas Dohse.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Rapport från årets upplaga av
Top packaging summit

Det är brådskande att minska matsvinnet. E-handeln skjuter i höjden och tuffa målsättningar för återvinning är både stora utmaningar och möjligheter framåt. Detta och mycket mer framkom på årets digitala version av förpackningskonferensen Top packaging summit.

Publicerat av: 

Digital förädling på förpackning ger prislyft

Enligt en undersökning är köpare villiga att betala mellan 24 till 89 procent mer om det appliceras digital förädling på CMYK-jobb. En chokladkartong med mixade effekter är ett typexempel för att skapa effektfull förädling med  planfolie, textur spotlack, taktil lack och hologram.

Publicerat av: 

DS Smiths Nordenchef: ”Tiden talar för våra produkter”

Ett år med pandemi och ökade klimatkrav. DS Smith agerade tidigt med investeringar vilket gör att de står väl rustade för e-handeln och livsmedelsbranschens behov av transportförpackningar, enligt Torbjörn Sagerström, DS Smiths vd i Norden.

Publicerat av: