Treform förstärker med förvärv

Thomas Olsson, vd på Treform och Pacportalens vd och ägare Stefan Meltzer.

Treform Packaging AB i Landskrona riktar sig mot den nordiska marknaden med sin tillverkning av termoformade förpackningar. Nu växer företaget med ännu ett förvärv för i år när de köper upp en förpackningsgrossist i Helsingborg.

Helsingborgsbaserade förpackningsgrossisten Pacportalen blir en del av Treform Packaging, en tillverkare av termoformade förpackningar för livsmedel och industri. Även Pacportalens vd:n och ägare Stefan Meltzer följer med i affären. Det nya förvärvet kommer enligt Treform att leda till en starkare säljkår och att kunder får tillgång till ett brett standardsortiment av förpackningslösningar, bland annat Pacportalens produkter.

Kundunika lösningar

Landskronaföretaget Treform har genom alla år varit specialiserade på  framtagning av kundunika lösningar och on- demand-tillverkning. Något lagerfört standardsortiment har inte funnits tidigare.

Kontakt av en slump

Thomas Olsson, vd på Treform, berättar i ett pressmeddelande hur han av en slump fick kontakt med Pacportalens Stefan Meltzer.

– Det var under arbetet med omställning av produktionen för att tillverka skyddsutrustning till sjukvården i coronapandemins inledning som vi fick kontakt. Vi kände båda två i stort sett omedelbart att Stefan skulle passa perfekt på Treform och att vi skulle kunna hjälpa varandra att ta nästa steg i våra respektive företag.

Vinst för båda parter

Pacportalen är ett företag inom förpackningslösningar och emballage till främst kött- och fiskindustrin. Stefan Meltzer beskriver affären som en ömsevinst för båda parter.

– För Pacportalens kunder kommer det att vara business as usual, men med den trevliga bonusen att de nu får direkt tillgång till fler, spännande materialval och unika förpackningslösningar.

Tidigare i år genomförde Treform Packaging köpet av JiHå Plast AB.

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Packbridge vd: Samarbete är vägen framåt

Marie Malmberg Lavsen summerar årets upplaga av Top packaging summit, blickar framåt och pekar ut vilka utmaningar hon ser för förpackningsbranschen framåt.
– För att få konsumenternas förtroende krävs transparens och samarbete i hela värdekedjan.

Publicerat av: 

Rapport från årets upplaga av
Top packaging summit

Det är brådskande att minska matsvinnet. E-handeln skjuter i höjden och tuffa målsättningar för återvinning är både stora utmaningar och möjligheter framåt. Detta och mycket mer framkom på årets digitala version av förpackningskonferensen Top packaging summit.

Publicerat av: 

Digital förädling på förpackning ger prislyft

Enligt en undersökning är köpare villiga att betala mellan 24 till 89 procent mer om det appliceras digital förädling på CMYK-jobb. En chokladkartong med mixade effekter är ett typexempel för att skapa effektfull förädling med  planfolie, textur spotlack, taktil lack och hologram.

Publicerat av: 

DS Smiths Nordenchef: ”Tiden talar för våra produkter”

Ett år med pandemi och ökade klimatkrav. DS Smith agerade tidigt med investeringar vilket gör att de står väl rustade för e-handeln och livsmedelsbranschens behov av transportförpackningar, enligt Torbjörn Sagerström, DS Smiths vd i Norden.

Publicerat av: