De köper förpackningstryckeri

Harald Schulz, vd och koncernchef för AR Packaging

Svenska AR Packaging med huvudsäte i Lund fortsätter förvärvsresan med tyska företaget Kroha, specialiserade på att trycka förpackningar av falskartong till läkemedelsindustrin.

Enligt AR-koncernen ger förvärvet av tyska förpackningstryckaren Kroha ökad kapacitet och stärker deras erbjudande när det kommer till att betjäna medelstora och stora kunder  inom läkemedelsindustrin. Förvärvet ligger i linje med koncernens strategiska inriktning att skapa tillväxt inom sjukvårds- och läkemedelsförpackningar.

Gjort flera förvärv

Det började redan 2019 och i början av 2020 med förvärven av företagen som tidigare hette K + D AG, RLC packaging group och BSC Drukarnia. Förvärvet av Kroha som är specialiserade på förpackningar av falskartong till läkemedelsindustrin förväntas vara genomfört innan årskiftet.

”En välkänd leverantör”

– Jag är mycket glad över att se AR Packaging som den valda partnern för Kroha. Ägaren Franz Kroha har utvecklat företaget till en välkänd leverantör för kunder inom hälso- och sjukvård med höga krav, säger Harald Schulz, vd och koncernchef för AR Packaging i ett pressmeddelande och tillägger:

– Att ta över Krohas ansvarsområden bekräftar vår ambition att fortsätta tillväxten av AR Packagings kärnsegment, både organiskt och genom ytterligare förvärv.

AR Packagings senaste förvärv, Kroha, är specialiserade på att trycka förpackningar av falskartong till läkemedelsindustrin.

Två anläggningar

Kroha har en produktionsenhet i Miesbach med 130 anställda söder om München i tyska Bayern. Den andra fabriken finns i Magdeburg mellan Hannover och Berlin och har 120 anställda.

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Rapport från årets upplaga av
Top packaging summit

Det är brådskande att minska matsvinnet. E-handeln skjuter i höjden och tuffa målsättningar för återvinning är både stora utmaningar och möjligheter framåt. Detta och mycket mer framkom på årets digitala version av förpackningskonferensen Top packaging summit.

Publicerat av: 

Digital förädling på förpackning ger prislyft

Enligt en undersökning är köpare villiga att betala mellan 24 till 89 procent mer om det appliceras digital förädling på CMYK-jobb. En chokladkartong med mixade effekter är ett typexempel för att skapa effektfull förädling med  planfolie, textur spotlack, taktil lack och hologram.

Publicerat av: 

DS Smiths Nordenchef: ”Tiden talar för våra produkter”

Ett år med pandemi och ökade klimatkrav. DS Smith agerade tidigt med investeringar vilket gör att de står väl rustade för e-handeln och livsmedelsbranschens behov av transportförpackningar, enligt Torbjörn Sagerström, DS Smiths vd i Norden.

Publicerat av: