Förpackningsleverantör byter namn

1 oktober bytte Peterson namn till VPK Packaging. Foto:  Pressbild

Alla wellpappbolag i VPK-koncernen får ett och samma namn. Därmed får även Peterson rätta in sig i ledet med en ny logotype och en ny visuell identitet.

Förpackningskoncernen VPK Group byter namn på alla företagen som arbetar med wellpapp. Där ingår varumärkena Ondulys, Rigid och Peterson i Frankrike, Storbritannien, Irland samt de nordiska länderna. Det nya namnet blir VPK Packaging. Enligt koncernen ska det nya namnet återspegla den övergripande framtidsvisionen som fortsätter att främja miljöansvar och lokal kundintimitet, framgår i ett pressmeddelande.

Tillväxt senaste sju åren

Koncernen skriver vidare att VPK: s internationella tillväxt har varit särskilt stark de senaste sju åren. De pekar bland annat på förvärvet av Peterson i Skandinavien (ett joint venture med Klingele Paper and Packaging Group) och expansioner i både västra och östra Europa som totalt sett har lett till en fördubbling av den samlade omsättningen.

Ska agera globalt

Ett globalt fokus och expansion riktat mot internationella kunder ska nu alltså fortsätta under varumärket VPK Packaging.

– Vårt mål är att ta hållbar tillväxt till nästa nivå, både ekologiskt och ekonomiskt. Vi kommer att tänka och agera globalt utan att förlora kontakten med våra lokala kunder och deras produkter. Att föra hållbara, helt återvinningsbara förpackningar till marknaden inom en cirkulär ekonomisk modell förblir vår kärnverksamhet. Att vara trogen mot vårt unika dna, men med ett tydligare fokus på internationell tillväxt, säger vd:n Pierre Macharis.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Livsmedelsföretagets nya mål: Samtliga förpackningar ska bli återvinningsbara

Nordiska kött- och måltidsproducenten HK Scan sätter upp nya hållbarhetsmål. Senast 2025 ska samtliga förpackningar vara återvinningsbara. Och jämfört med fjolåret är planen att reducera förpackningarnas klimatavtryck med 20 procent och minska plastanvändningen med 20 procent.

Publicerat av: 

Färgtillverkare går med i initiativ för bättre återvinnning av förpackningar

Siegwerk ansluter sig till Holy Grail 2.0 där över 85 företag i hela värdekedjan arbetar för att utveckla en teknik med digitala vattenstämplar på förpackningar. Tekniken syftar till att förenkla och effektivisera sorteringen och återvinningen av förpackningsavfall.

Publicerat av: 

Integritetsinställningscenter

Google Analytics

Used to distinguish users in google analytics.

_ga, _gid

User login

WordPress uses cookies, or tiny pieces of information stored on your computer, to verify who you are. There are cookies for logged in users and for commenters.

wordpress_logged_in_, wordpress_sec_, wordpress_test_cookie, wp-settings-5, wp-settings-time-5

Site setting

To store a the logged in user's username and a 128bit encrypted key. This information is required to allow a user to stay logged in to a web site without needing to submit their username and password for each page visited. Without this cookie, a user is unable to proceed to areas of the web site that require authenticated access.

PHPSESSID

GDPR Consent

GDPR – check for consent types.

gdpr[consent_types]