Namnbyte för sju företag hos förpackningsjätte

Harald Schulz, vd för AR Packaging ser fördelar med att ge sju bolag samma namn. Foto: AR Packaging

De sju separata varumärkena i AR Packaging samordnas.
– Genom att samordna varumärkena kan vi ge kunderna tillgång till vår samlade kompetens och produktportfölj på ett ännu bättre sätt än tidigare, säger vd:n Harald Schulz.

AR Packaging är det nya namnet på sju företag som ingår i förpackningsjätten.

– Genom att samordna varumärkena kan vi ge kunderna tillgång till vår samlade kompetens och produktportfölj på ett ännu bättre sätt än tidigare. Drivkraften är att öka nyttan för kunderna vilket även kommer ge oss nya marknadsandelar, säger vd:n Harald Schulz.

Sju företagnamn samordnas

Företaget med sitt huvudkontor i Lund har haft sju olika varumärken. Alla får nu det gemensamma namnet AR Packaging. Å&R Carton, Flextrus, CC Pack, SP Containers, Maju Jaya och ÅR Packaging Digital samt de fyra senaste förvärven Nampak Carton Nigeria, K+D, rlc Packaging och BSC Drukarnia Opakowan.

Kartongbaserade och flexibla förpackningar

AR Packaging har fabriker i 13 länder och finns representerade i 50 länder. AR Packaging utvecklar och producerar kartongbaserade och flexibla förpackningar åt både globala och lokala företag.

Mål att växa globalt

Enligt AR Packaging är målet att fortsätta växa globalt. Med innovationsförmåga och ett fokus på hållbarhet står de rustade att möta utmaningen med uppsatta miljömål, utfasningen av engångsplast, konsumenters ökade miljömedvetenhet.

– Utöver fokuset på hållbarhet visar den pågående Coronapandemin också vikten av förpackningar för att säkerställa god hygien och säker leverans av mat till konsumenterna. Sammantaget skapar detta nya affärsmöjligheter för AR Packaging med sin omfattande produktportfölj och starka innovationsförmåga, säger Harald Schulz.

Företagets historia går tillbaka till 1929 när Åkerlund & Rausing grundades. Bolaget lade även grunden för Tetra Pak.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Rapport från årets upplaga av
Top packaging summit

Det är brådskande att minska matsvinnet. E-handeln skjuter i höjden och tuffa målsättningar för återvinning är både stora utmaningar och möjligheter framåt. Detta och mycket mer framkom på årets digitala version av förpackningskonferensen Top packaging summit.

Publicerat av: 

Digital förädling på förpackning ger prislyft

Enligt en undersökning är köpare villiga att betala mellan 24 till 89 procent mer om det appliceras digital förädling på CMYK-jobb. En chokladkartong med mixade effekter är ett typexempel för att skapa effektfull förädling med  planfolie, textur spotlack, taktil lack och hologram.

Publicerat av: 

DS Smiths Nordenchef: ”Tiden talar för våra produkter”

Ett år med pandemi och ökade klimatkrav. DS Smith agerade tidigt med investeringar vilket gör att de står väl rustade för e-handeln och livsmedelsbranschens behov av transportförpackningar, enligt Torbjörn Sagerström, DS Smiths vd i Norden.

Publicerat av: