Namnbyte för sju företag hos förpackningsjätte

Harald Schulz, vd för AR Packaging ser fördelar med att ge sju bolag samma namn. Foto: AR Packaging

De sju separata varumärkena i AR Packaging samordnas.
– Genom att samordna varumärkena kan vi ge kunderna tillgång till vår samlade kompetens och produktportfölj på ett ännu bättre sätt än tidigare, säger vd:n Harald Schulz.

AR Packaging är det nya namnet på sju företag som ingår i förpackningsjätten.

– Genom att samordna varumärkena kan vi ge kunderna tillgång till vår samlade kompetens och produktportfölj på ett ännu bättre sätt än tidigare. Drivkraften är att öka nyttan för kunderna vilket även kommer ge oss nya marknadsandelar, säger vd:n Harald Schulz.

Sju företagnamn samordnas

Företaget med sitt huvudkontor i Lund har haft sju olika varumärken. Alla får nu det gemensamma namnet AR Packaging. Å&R Carton, Flextrus, CC Pack, SP Containers, Maju Jaya och ÅR Packaging Digital samt de fyra senaste förvärven Nampak Carton Nigeria, K+D, rlc Packaging och BSC Drukarnia Opakowan.

Kartongbaserade och flexibla förpackningar

AR Packaging har fabriker i 13 länder och finns representerade i 50 länder. AR Packaging utvecklar och producerar kartongbaserade och flexibla förpackningar åt både globala och lokala företag.

Mål att växa globalt

Enligt AR Packaging är målet att fortsätta växa globalt. Med innovationsförmåga och ett fokus på hållbarhet står de rustade att möta utmaningen med uppsatta miljömål, utfasningen av engångsplast, konsumenters ökade miljömedvetenhet.

– Utöver fokuset på hållbarhet visar den pågående Coronapandemin också vikten av förpackningar för att säkerställa god hygien och säker leverans av mat till konsumenterna. Sammantaget skapar detta nya affärsmöjligheter för AR Packaging med sin omfattande produktportfölj och starka innovationsförmåga, säger Harald Schulz.

Företagets historia går tillbaka till 1929 när Åkerlund & Rausing grundades. Bolaget lade även grunden för Tetra Pak.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Konica Minolta förbättrar ”Bryggan mellan offset och digitalt”

Även uppföljaren, den arkmatade digitalpressen AccurioJet KM-1e, skriver ut 3 000 B2-utskrifter per timme. Men den erbjuder mer än så. Digitalpressen i 50/70-formatet lanseras med bättre prestanda och nya funktioner som öppnar för marknader som förpackning, syntetiska material, och etiketter. Två segment är i fokus – kommersiellt och industriellt tryck.

Publicerat av: 

Storsatsning på förpackningar – Pacsome lanserar webbutiker på fem marknader

Pacsome är namnet på en ny webbutikssatsning för att designa och beställa digitaltryckta kartongförpackningar. Bakom sajten står tryckleverantören Ink n Art som rustat upp med efterbehandlingsmaskiner för att kunna möta efterfrågan på förpackningar i korta serier, eller där leveranstiden spelar in.

Publicerat av: 

Integritetsinställningscenter

Google Analytics

Used to distinguish users in google analytics.

_ga, _gid

User login

WordPress uses cookies, or tiny pieces of information stored on your computer, to verify who you are. There are cookies for logged in users and for commenters.

wordpress_logged_in_, wordpress_sec_, wordpress_test_cookie, wp-settings-5, wp-settings-time-5

Site setting

To store a the logged in user's username and a 128bit encrypted key. This information is required to allow a user to stay logged in to a web site without needing to submit their username and password for each page visited. Without this cookie, a user is unable to proceed to areas of the web site that require authenticated access.

PHPSESSID

GDPR Consent

GDPR – check for consent types.

gdpr[consent_types]