Ny försäljningschef till Tectubes

Jim Johannesson får rollen som försäljningschef hos Emballator Tectubes.

En tryck- och förpackningsnörd. Så beskriver Emballator Tectubes sin nya försäljningschef Jim Johannesson.

I mer än 20 år arbetade Jim Johannesson i den grafiska branschen och med alla typer av traditionella tryck och trycksaker. Han har arbetat för stora tryckerikoncerner som Taberg Media Group och Elanders i roller som projektledare, försäljningschef och som planerings- och produktionschef. Genom åren har han även varit vd för två tryckerier.

Från tryckerier till förpackningsföretag

2013 bytte han bransch och klev in i förpackningsområdet med fokus på wellpapp och tryckta offsetförpackningar. Inom Smurfit Kappa-koncernen var Jim vd för två dotterbolag. Närmast kommer han från en tjänst som försäljningschef hos Kartongbolaget. Nu lämnar han kartong- och pappersförpackningar bakom sig och byter till Emballator Tectubes som är specialiserade på tuber, där han tar över rollen som försäljningschef.

– Tectubes har förtroendet från många stora varumärken och det ska bli fantastiskt roligt att få hjälpa både nya och etablerade kunder att växa.

– Jag sökte mig till Tectubes eftersom det är så vansinnigt spännande förpackningar. Vi levererar verkligen kundunika förpackningar med starkt fokus på tryck.

Ska stötta kunder

Han säger vidare att han hoppas att han med sin breda erfarenhet av olika kunders behov och processer ska kunna stötta dem i besluten och bidra med mervärden.

– Eftersom jag har jobbat mycket mot reklambyårer tidigare så vet jag också hur viktigt det är att kunna föra dialogen med byråns grafiska designers för att hitta rätt lösning för kunden.

Hitta kunder internationellt

Han ser det internationella arbetet som en av de mest spännande utmaningarna.

– Vi finns redan i dag på den internationella marknaden men jag tror att Emballator Tectubes med vårt tekniska kunnande och omfattande erfarenhet skulle kunna hitta många nya kunder i Europa och globalt.

Emballator Tectubes ingår i Emballator-gruppen.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så blir Connect-mässan

9 februari drar Sign&Print Connect igång och det utlovas en hel del nyheter inom etikett- och förpackningsområdet att titta närmare på. Vi frågar projektledaren Luiza Flôres da Cunha om vad man kan förvänta sig som utställare och besökare när mässan Sign&Print Scandinavia istället går digitalt.

Publicerat av: