Ny försäljningschef till Tectubes

Jim Johannesson får rollen som försäljningschef hos Emballator Tectubes.

En tryck- och förpackningsnörd. Så beskriver Emballator Tectubes sin nya försäljningschef Jim Johannesson.

I mer än 20 år arbetade Jim Johannesson i den grafiska branschen och med alla typer av traditionella tryck och trycksaker. Han har arbetat för stora tryckerikoncerner som Taberg Media Group och Elanders i roller som projektledare, försäljningschef och som planerings- och produktionschef. Genom åren har han även varit vd för två tryckerier.

Från tryckerier till förpackningsföretag

2013 bytte han bransch och klev in i förpackningsområdet med fokus på wellpapp och tryckta offsetförpackningar. Inom Smurfit Kappa-koncernen var Jim vd för två dotterbolag. Närmast kommer han från en tjänst som försäljningschef hos Kartongbolaget. Nu lämnar han kartong- och pappersförpackningar bakom sig och byter till Emballator Tectubes som är specialiserade på tuber, där han tar över rollen som försäljningschef.

– Tectubes har förtroendet från många stora varumärken och det ska bli fantastiskt roligt att få hjälpa både nya och etablerade kunder att växa.

– Jag sökte mig till Tectubes eftersom det är så vansinnigt spännande förpackningar. Vi levererar verkligen kundunika förpackningar med starkt fokus på tryck.

Ska stötta kunder

Han säger vidare att han hoppas att han med sin breda erfarenhet av olika kunders behov och processer ska kunna stötta dem i besluten och bidra med mervärden.

– Eftersom jag har jobbat mycket mot reklambyårer tidigare så vet jag också hur viktigt det är att kunna föra dialogen med byråns grafiska designers för att hitta rätt lösning för kunden.

Hitta kunder internationellt

Han ser det internationella arbetet som en av de mest spännande utmaningarna.

– Vi finns redan i dag på den internationella marknaden men jag tror att Emballator Tectubes med vårt tekniska kunnande och omfattande erfarenhet skulle kunna hitta många nya kunder i Europa och globalt.

Emballator Tectubes ingår i Emballator-gruppen.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Konica Minolta förbättrar ”Bryggan mellan offset och digitalt”

Även uppföljaren, den arkmatade digitalpressen AccurioJet KM-1e, skriver ut 3 000 B2-utskrifter per timme. Men den erbjuder mer än så. Digitalpressen i 50/70-formatet lanseras med bättre prestanda och nya funktioner som öppnar för marknader som förpackning, syntetiska material, och etiketter. Två segment är i fokus – kommersiellt och industriellt tryck.

Publicerat av: 

Storsatsning på förpackningar – Pacsome lanserar webbutiker på fem marknader

Pacsome är namnet på en ny webbutikssatsning för att designa och beställa digitaltryckta kartongförpackningar. Bakom sajten står tryckleverantören Ink n Art som rustat upp med efterbehandlingsmaskiner för att kunna möta efterfrågan på förpackningar i korta serier, eller där leveranstiden spelar in.

Publicerat av: 

Integritetsinställningscenter

Google Analytics

Used to distinguish users in google analytics.

_ga, _gid

User login

WordPress uses cookies, or tiny pieces of information stored on your computer, to verify who you are. There are cookies for logged in users and for commenters.

wordpress_logged_in_, wordpress_sec_, wordpress_test_cookie, wp-settings-5, wp-settings-time-5

Site setting

To store a the logged in user's username and a 128bit encrypted key. This information is required to allow a user to stay logged in to a web site without needing to submit their username and password for each page visited. Without this cookie, a user is unable to proceed to areas of the web site that require authenticated access.

PHPSESSID

GDPR Consent

GDPR – check for consent types.

gdpr[consent_types]