På webben: Få koll på e-handelsjätten

Smurfit Kappa bjuder in till ett webbinarium som synar Amazons förpackningskriterier.

11 juni hålls föredrag på webben om hur man som leverantör får sina förpackningar att leva upp till e-handelsjätten Amazons förpackningskriterier.

Förstå Amazons förpackningskriterier: Insikter i ”Frustration-Free Packaging”. Det är ämnet i ett webbinarium som arrangeras av förpackningstillverkaren Smurfit Kappa 11 juni. Företaget kommer att dela med sig av praktiska riktlinjer om vilka krav e-handelsjätten ställer på sina leverantörer när det kommer till förpackningskriterier.

En djupgående guide

Smurfit Kappa baserar sin kunskap och sin erfarenhet i ämnet på sitt ISTA-certifierade labb. Webbinariet pågår i 45 minuter och kommer enligt ett pressmeddelande att ge en djupgående guide om hur man följer Amazons ”Frustration-free Packaging” och varför e-handlare behöver känna till deras kriterier.

Tillgängliga för support

En annan fråga som tas upp är hur man i nästa steg säkerställer att förpackningen får rätt certifiering. Smurfit Kappa finns även tillgängliga för att ge support och hoppas i förlängningen att att webbinariet ska leda till att företag vill boka in workshops för att skräddarsy just sina behov.

Hålls på svenska

Webbinariet hålls på svenska och medverkar gör Lina Andreasson, Innovation & insight manager, Stefan Engblom, Technical account manager och kvalitets- och miljöchefen Anna Stenström.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så blir Connect-mässan

9 februari drar Sign&Print Connect igång och det utlovas en hel del nyheter inom etikett- och förpackningsområdet att titta närmare på. Vi frågar projektledaren Luiza Flôres da Cunha om vad man kan förvänta sig som utställare och besökare när mässan Sign&Print Scandinavia istället går digitalt.

Publicerat av: