Lundaföretag tar initiativ för
att stötta lokala restauranger

Jessica Lundgren, junior marknadskoordinator på Tara Pac väljer take away för att stödja Lunds restauranger i virustider.

Restauranger har det tufft i coronatider. Det vill de anställda på förpackningsföretaget Tara Pac ändra på. De skippar nu lunchlådorna och hoppas fler hoppar på tåget för att stötta sina lokala restauranger.

Redan förra veckan bestämde sig Lundaföretagets anställda på Tara Pac för att köpa mat på de lokala restaurangerna istället för att ta med sig lunchlådor hemifrån till arbetsplatsen.

– Från och med den här veckan har vi på kontoret valt att byta ut lunchlådorna för att stötta de fantastiska restauranger vi har i närområdet. De har länge mättat våra hungriga magar under arbetsdagarna, därför vill vi nu visa vår tacksamhet genom att stötta när de behöver oss som mest, berättar Jessica Lundgren, junior marknadskoordinator på Tara Pac.

Hon hoppas och uppmanar till att fler företag hakar på:

– Vi hoppas kunna bidra till att Lunds härliga restaurangliv finns kvar även efter allt det här. Därför uppmanar vi nu andra personer i landet att göra detsamma och stötta sina lokala restauranger. För att sprida det här budskapet och vår utmaning har vi skapat hashtagen #dagenskrona som vi hoppas kan få stor spridning och positiv inverkan för landets restauranger och caféer, säger Jessica Lundgren.

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: