Interpack och Drupa flyttas fram

Till följd av coronavirusets utbredning ställs den stora förpackningsmässan i Düsseldorf in. Mässan skjuts fram ett år. Även tryckmässan Drupa gör samma sak.

Messe Düsseldorf skjuter fram den internationella förpackningsmässan Interpack som var tänkt att hållas 7-13 maj. Den kommer nu istället att äga rum från 25 februari till 3 mars 2021 till följd av coronavirusets spridning.

Messe Düsseldorf skriver i ett pressmeddelande att beslutet baseras på rekommendationen från den tyska regeringen och Robert Koch-institutets principer vid bedömningen av risken för större händelser, samt den senaste tidens betydande ökning av antalet personer som har blivit smittade i sjukdomen Covid-19, i Europa och globalt. Dessutom utfärdade staden Düsseldorf 11 mars ett beslut om förbud mot större evenemang med mer än 1 000 deltagare.

– Beslutet togs i nära samråd med vår rådgivande styrelse och sponsororganisationer, säger Werner M. Dornscheidt, styrelseordförande för Messe Düsseldorf i ett uttalande.

Beslutet att ställa in mässan rimmar också med vad många företag har önskat, enligt arrangören:

– Som deras partner gör vi för närvarande allt för att minska de ekonomiska förlusterna som våra utställare lidit.

Även Drupa-mässan planerad 16-26 juni 2020 kommer att skjutas upp. Den är satt till 20-30 april 2021.

Tags: , ,
Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: