Ratar glasburk – Barnmat erbjuds i kartongförpackning

Muru Baby Food väljer en förpackningslösning från Tetra Pack.

Företaget Muru Baby Food väljer kartongförpackningen Tetra Recart när de ska förpacka och ställa ut sin barnmat på matbutikernas hyllor.

Enligt Tetra Pak är deras kartongförpackning Tetra Recart lättviktig, lätt att öppna, och återförsluta. Förpackningsföretaget menar också att förpackningens fyrkantiga form är lätt att stapla och förvara på hyllorna i matbutiken samt tar upp 30 procent mindre plats än glasburkar.

Finskt barnmatsföretag

Det finska barnmatsföretaget Muru Baby Food har valt att satsa på förpackningslösningen.

– Jag letade ganska länge efter en förpackningslösning för min barnmat som kunde bevara den färska smaken och som var klimatsmart. Det allra första försöket med Tetra Recart övertygad mig om vi hade hittat rätt förpackning, säger Henri Alén, kock och ägare till Muru Baby Food.

”En spännande utveckling”

Berit Hoffmann, marknadsföringschef på Tetra Pak:

– Förpackningar fortsätter att vara en viktig faktor för konsumenternas val av produkter och vi ser en spännande utveckling där kartongförpackningar väljs i allt större utsträckning för nya livsmedelsprodukter på marknaden.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: