Han blir Sverigechef

Paul Lacopie är ny country manager för Konica Minolta Business Solutions Sweden AB.

Konica Minolta tillsätter en ny landschef med lång erfarenhet av både print- och IT-verksamhet.

Dokumenthantering, digitalisering, arbetsflöde, affärssystem och IT-säkerhet. Numera är alla dessa delar förenade hos Konica Minolta ihop med företagets IT-tjänster. Kunderna ska erbjudas ”en obruten relevant kedja av digitala tjänster”, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Arbetat för Kyocera

Ansvarig för att driva företaget framåt i Sverige blir Paul Lacopie. 1 april tar han vid i rollen som country manager för Konica Minolta Business Solutions Sweden AB. Han kommer närmast från Kyocera där han har varit ansvarig för verksamheterna i Sverige och Norge.
– Jag har verkligen lockats av utmaningen att fortsätta resan för att ytterligare placera Konica Minolta som IT-leverantör på kartan. Bolaget är idag en väl respekterad aktör som driver innovationer och skapar skräddarsydda lösningar inom såväl IT-tjänster och utskriftslösningar som konsulterbjudanden. Jag ser verkligen fram emot att, tillsammans med nya kollegor, skapa ytterligare kundvärde med hela vårt erbjudande, säger Paul Lacopie.

Dokumenthantering är livsnerven

Lars Wørzner, vd för Konica Minolta i Nordeuropa säger att Paul Lacopie blir ett viktigt tillskott med värdefull erfarenhet för att driva på vår utveckling som helhetsleverantör i Sverige med fokus på framtidens arbetssätt.
– Vårt IT-erbjudande hamnar högt upp i vår kärnverksamhet och det har tillfört bolaget en viktig dynamik. Samtidigt är dokumenthantering fortfarande livsnerven i vår verksamhet.

Huvudkontor i Stockholm

Konica Minolta Business Solutions Sweden AB har huvudkontor i Stockholm samt platskontor i Göteborg, Malmö, Kalmar och Falun. Inkluderar man fristående återförsäljare finns Konica Minolta representerat på cirka 70 platser i Sverige.

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: