Avisera ger sig in i e-handeln

Aviseras marknadschef Mariella Zalbo Lundgren tillsammans med vd:n och grundaren Peter Lundgren.

Förpackningsföretaget Avisera sjösätter en e-handelssajt där besökare kan designa och personalisera sina egna produkter.

Enligt Stockholmsbaserade företaget Avisera tar de ett stort steg mot digitalisering med sin e-handelslösning. Den har utformats med fokus på enkelhet och valfrihet.

– I den nya e-handeln ger vi besökaren möjligheten att själv designa, välja färg, placera sin logotyp och smidigt beställa sina egna produkter, säger Aviseras vd och grundare Peter Lundgren.

Två förvärv i fjol

Under 2019 förvärvade Avisera branschkollegan Bags & More och Aare Grafisk Produktion. De öppnade även ett nytt showroom i Göteborg för att visa upp sitt utbud av förpackningar, påsar och trycksaker, något Pack Sweden tidigare har berättat om.

Enklare att beställa

Beslutet att starta med näthandel grundar sig i att företaget vill att det ska vara enkelt att beställa förpackningar med tryck, enligt Peter Lundgren:

– I dag lever vi i en värld där man vill ha snabba svar och där man inte nödvändigtvis vill plocka upp telefonen för att lägga en beställning, säger Lundgren och tillägger att de även vidareutvecklar sitt vanliga arbetssätt med tjänsten ”Avisera Customized’’där förpackningsexperter kommer att bistå kunder som önskar konsultation avseende förpackningars konstruktioner och utseende.

Hållbara produkter

Enligt företaget är produkterna i sortimentet som minimum klimatneutrala, tillverkade av återvunnet material eller återanvändbara.

– Vi upplevde att det fanns ett glapp på marknaden när det kommer till att beställa förpackningar online. Tryckta reklamartiklar med snabb leverans och låga priser finns det gott om, men vi kände en avsaknad av en e-handel där produktfokuset faktiskt ligger på miljövänlighet och kvalitet, säger marknadschefen Mariella Zalbo Lundgren.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: