Papper viras runt energibar

Kombinationen nötter och frukt förpackas i papper.

Nestlé lanserar energibars innehållande frukt och choklad som förpackas i papper istället för plast.

Varumärket YES! bars lanseras i Sverige. En frukt- och chokladstång eller bar som släpps i tre olika smakkombinationer. Enligt Nestlé som står bakom produkten är de först med att lansera en bar som levereras helt utan plast. Omslaget är helt gjort av papper.

– Svenska konsumenter kräver mer naturliga och hållbara produkter när de handlar, både när det gäller ingredienser och förpackningar. Vi är mycket glada att lansera YES! på den svenska marknaden för att erbjuda våra konsumenter en god och miljövänlig bar i tre smakkombinationer, säger Torben Rasmussen, Business Executive Officer på Nestlé i Norden.

Produkten kommer att säljas över hela landet på ICA och hos Bergendahls som bland annat äger City gross och Eko Stormarknad.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: