Utbildningsoffensiv med etiketter till frukost

Etikettföretaget Nordvalls ser behov av ökad kunskap om etiketter och arrangerar en etikettfrukost i Malmö 28 februari.

Etiketttryckaren Nordvalls vill råda bot på att många bestämmer sig för sitt etikettryck i slutet av sin produktutvecklingsfas. På temat anordnas en frukost i Malmö för att öka kunskapen om etiketter.

Linnea Vikbrandt, marknadschef på Nordvalls bjuder in till en etikettfrukost i Malmö för designer och varumärkesägare.

– Vi har i många år arrangerat en utbildning som vi kallar Etikettskolan. Nu gör vi en komprimerad version där vi går igenom hur kunden hittar fram till rätt etikett, inte bara i datorn utan också i verkligheten. Det är användbart för både varumärkesägare och designers, säger Nordvalls marknadschef Linnea Vikbrant i ett pressmeddelande.

Från idé till sälj

Syftet med frukostseminariet är enligt Nordvalls att ”sprida kunskap om etikettens väg från idé och design till säljande och funktionell identitetsmarkör.”

Företaget trycker etiketter åt stora och små företag verksamma på marknader både inom och utom Europa. Företagets tryckerier finns i Sjöbo och Kungälv.

Behov av etikettkunskap

Nordvalls menar att behovet av kunskap om etikettillverkning är stort.

– Etiketten består av så mycket mer än en snygg design. När du förstår hur etiketter blir till och du förstår vad som påverkar dess konstruktion och hållbarhet kan du göra smarta val som kund och öka chanserna att nå det resultat du vill ha, tillägger Linnea Vikbrant.

Dryckesproducent medverkar

Skånska Spritfabrikens Jan Rothman, grundare av dryckesproducenten, kommer medverka under frukostarrangemanget som gästande inspiratör. Frukosten hålls på MJ’s Restaurant och Hotel i Malmö fredagen den 28 februari. Anmälan krävs.

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: