Scanlux öppnar kontor i Sverige

Scanlux Packaging satsar på att komma närmare sina svenska kunder.

Scanlux Packaging med huvudkontor Danmark öppnar kontor i Helsingborg. Företaget har en rad kända svenska varumärken som kunder.
– Vi erbjuder helhetslösningar av emballagekoncept som är efterfrågat av många av våra svenska kunder, säger Jan Kornelius på Scanlux Packaging.

Scanlux Packaging startade 1988 och bland kunderna finns ett antal stora europeiska detaljhandelskedjor. Fokus ligger främst på att erbjuda e-handelsemballage, påsar och andra paketinslagningar.

Öppnar kontor i Helsingborg

Svenska kunder är exempelvis Acne Studios, Nordiska kompaniet, Filippa K och Peak Performance. Huvudkontoret finns i Fredensborg, Danmark, men företaget väljer nu att utöka sin närvaro i Skandinavien.

-Öppningen av vårt svenska kontor i Helsingborg är en del av en långsiktig strategi för Skandinavien där vi nu finns lokalt representerade i både Danmark, Norge och Sverige. Vi erbjuder helhetslösningar av emballagekoncept som är efterfrågat av många av våra svenska kunder.

Kommer närmare kunderna

– Vi har fokus på hållbara material, innovativ design och rådgivning från våra erfarna emballagespecialister. Med vårt nya kontor har våra kunder nu möjlighet att träffa oss lokalt, säger Jan Kornelius, administrerande direktör hos Scanlux Packaging.

Satsar på hållbara lösningar

Enligt Scanlux Packaging arbetar de med hållbara material och har flera miljöcertifieringar, exempelvis märket för ansvarsfullt skogsbruk FSC och ISO 14001.

– Vi vet hur viktigt det är för våra kunder att emballaget är hållbart, oavsett om de handlar i webbshop eller butik. Konsumenter i hela Europa, och i synnerhet i Sverige, vill i allt större utsträckning ha hållbarhetsfokus under hela köpprocessen. Där ingår även emballage och frakt. Med många års erfarenhet och ständigt fokus på hållbarhet och design erbjuder vi nu lokal placering för att möta våra kunder och bygga en djupare relation i samarbetet, säger Anna Pramborn, Country manager för Scanlux Packaging.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Interpack bjuder upp till het debatt

Utställarna duggar tätt på den stora förpackningsmässan i Düsseldorf. Mässan utmanar i år med en konferens som bjuder in till heta och kontroversiella diskussionsämnen. Målet är att nå en samsyn och lösa miljö- och hållbarhetsutmaningar som förpackningsindustrin står inför.

Publicerat av: 

Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: