Scanlux öppnar kontor i Sverige

Scanlux Packaging satsar på att komma närmare sina svenska kunder.

Scanlux Packaging med huvudkontor Danmark öppnar kontor i Helsingborg. Företaget har en rad kända svenska varumärken som kunder.
– Vi erbjuder helhetslösningar av emballagekoncept som är efterfrågat av många av våra svenska kunder, säger Jan Kornelius på Scanlux Packaging.

Scanlux Packaging startade 1988 och bland kunderna finns ett antal stora europeiska detaljhandelskedjor. Fokus ligger främst på att erbjuda e-handelsemballage, påsar och andra paketinslagningar.

Öppnar kontor i Helsingborg

Svenska kunder är exempelvis Acne Studios, Nordiska kompaniet, Filippa K och Peak Performance. Huvudkontoret finns i Fredensborg, Danmark, men företaget väljer nu att utöka sin närvaro i Skandinavien.

-Öppningen av vårt svenska kontor i Helsingborg är en del av en långsiktig strategi för Skandinavien där vi nu finns lokalt representerade i både Danmark, Norge och Sverige. Vi erbjuder helhetslösningar av emballagekoncept som är efterfrågat av många av våra svenska kunder.

Kommer närmare kunderna

– Vi har fokus på hållbara material, innovativ design och rådgivning från våra erfarna emballagespecialister. Med vårt nya kontor har våra kunder nu möjlighet att träffa oss lokalt, säger Jan Kornelius, administrerande direktör hos Scanlux Packaging.

Satsar på hållbara lösningar

Enligt Scanlux Packaging arbetar de med hållbara material och har flera miljöcertifieringar, exempelvis märket för ansvarsfullt skogsbruk FSC och ISO 14001.

– Vi vet hur viktigt det är för våra kunder att emballaget är hållbart, oavsett om de handlar i webbshop eller butik. Konsumenter i hela Europa, och i synnerhet i Sverige, vill i allt större utsträckning ha hållbarhetsfokus under hela köpprocessen. Där ingår även emballage och frakt. Med många års erfarenhet och ständigt fokus på hållbarhet och design erbjuder vi nu lokal placering för att möta våra kunder och bygga en djupare relation i samarbetet, säger Anna Pramborn, Country manager för Scanlux Packaging.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: