Klassisk O’boy-burk lämnar frukostborden

1960 lanserades chokladdryckspulvret O´boy. Den klassiska kartongboxen byts nu ut till en påse med zip-funktion.

Påsförpackningen med zip-funktion är den nya kostymen för det klassiska chokladdryckspulvret.

En påse med en återförslutningsbar zip-funktion blir inramningen för chokladdryckspulvret O’boy framöver. Tillverkaren Mondelez uppdaterar både förpackning och design, och frångår helt den klassiska kartongboxen.

Mindre åtgång av material

Enligt tillverkaren är den nya förpackningen en miljövänligare påse som minskar både materialåtgång och transportpåverkan. Materialåtgången för den nya påsen uppges vara 60 procent mindre än för den gamla boxen.

– Vi är jättestolta över den nya förpackningen och designen, och vi hoppas att alla O’boy-älskare kommer tycka om den lika mycket som vi gör – och blanda sin O’boy med samma glädje som alltid, säger Sara Sjöholm, varumärkesansvarig för O’boy i ett pressmeddelande.

Har uppdaterat produktionen

– I samband med att vi uppdaterat designen har vi även uppdaterat produktionslinjen i vår fabrik i Upplands Väsby. Vi minns ju alla den stora krisen 2018, och vi vill aldrig att någon ska behöva stå utan O’boy igen, fortsätter Sara Sjöholm och syftar på när det gapade tomt i butikshyllorna efter O’boy till följd av tekniska problem hos tillverkaren.

Ny design och nytt recept

O´boy har sedan tidigare sålts i påsförpackningar, men då för att komplettera den ursprungliga kartongförpackningen med en refill-förpackning. I samband med att den nya förpackningsdesignen rullas ut i butikerna passar tillverkaren också på att förnya receptet till varumärket O’boy Less Sugar.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Interpack bjuder upp till het debatt

Utställarna duggar tätt på den stora förpackningsmässan i Düsseldorf. Mässan utmanar i år med en konferens som bjuder in till heta och kontroversiella diskussionsämnen. Målet är att nå en samsyn och lösa miljö- och hållbarhetsutmaningar som förpackningsindustrin står inför.

Publicerat av: 

Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: