Klassisk O’boy-burk lämnar frukostborden

1960 lanserades chokladdryckspulvret O´boy. Den klassiska kartongboxen byts nu ut till en påse med zip-funktion.

Påsförpackningen med zip-funktion är den nya kostymen för det klassiska chokladdryckspulvret.

En påse med en återförslutningsbar zip-funktion blir inramningen för chokladdryckspulvret O’boy framöver. Tillverkaren Mondelez uppdaterar både förpackning och design, och frångår helt den klassiska kartongboxen.

Mindre åtgång av material

Enligt tillverkaren är den nya förpackningen en miljövänligare påse som minskar både materialåtgång och transportpåverkan. Materialåtgången för den nya påsen uppges vara 60 procent mindre än för den gamla boxen.

– Vi är jättestolta över den nya förpackningen och designen, och vi hoppas att alla O’boy-älskare kommer tycka om den lika mycket som vi gör – och blanda sin O’boy med samma glädje som alltid, säger Sara Sjöholm, varumärkesansvarig för O’boy i ett pressmeddelande.

Har uppdaterat produktionen

– I samband med att vi uppdaterat designen har vi även uppdaterat produktionslinjen i vår fabrik i Upplands Väsby. Vi minns ju alla den stora krisen 2018, och vi vill aldrig att någon ska behöva stå utan O’boy igen, fortsätter Sara Sjöholm och syftar på när det gapade tomt i butikshyllorna efter O’boy till följd av tekniska problem hos tillverkaren.

Ny design och nytt recept

O´boy har sedan tidigare sålts i påsförpackningar, men då för att komplettera den ursprungliga kartongförpackningen med en refill-förpackning. I samband med att den nya förpackningsdesignen rullas ut i butikerna passar tillverkaren också på att förnya receptet till varumärket O’boy Less Sugar.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: