H-tryck satsar på nya intäktskällor

H-tryck letar nya intressanta produkter att producera och marknadsföra. Framställning av pappersbägare med möjlighet till tryck är det senaste, och snart ska produktionen av papperssugrör dra igång.

H-trycks vd Per-Åke Hansson.

Rulltryckeriet H-tryck satsar vidare. Per-Åke Hansson, vd på tryckeriet i Markaryd berättar om vad som händer under året:

– Vi satsar vidare på rationellare maskiner och pressar priser hos våra leverantörer för att som underleverantör leverera så konkurrenskraftiga produkter som möjligt.

Produktion av bägare

H-tryck är en underleverantör av trycksaker. Företaget letar ständigt nya intäktskällor, och det senaste är att satsa på pappersförpackningar. Pappersbägare ingår numera i företagets priskatalog och säljs till återförsäljare, andra tryckerier, som sedan säljer bägarna vidare till sina kunder.

Inom en snar framtid kommer även papperssugrör produceras.

– Vi har investerat i maskiner för framställning av sugrör och bägare i papper med möjlighet till tryck av logotyper. I upplagor från 1 000 till 100 000 exemplar.

Söker nya produkter

Tanken är att fortsätta på den inslagna vägen och utveckla produktportföljen, enligt Per-Åke Hansson, när vi frågar vilka de stora utmaningarna blir under året.

– Det blir att hitta nya intressanta produkter att marknadsföra, säger H-trycks vd Per-Åke Hansson.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: