H-tryck satsar på nya intäktskällor

H-tryck letar nya intressanta produkter att producera och marknadsföra. Framställning av pappersbägare med möjlighet till tryck är det senaste, och snart ska produktionen av papperssugrör dra igång.

H-trycks vd Per-Åke Hansson.

Rulltryckeriet H-tryck satsar vidare. Per-Åke Hansson, vd på tryckeriet i Markaryd berättar om vad som händer under året:

– Vi satsar vidare på rationellare maskiner och pressar priser hos våra leverantörer för att som underleverantör leverera så konkurrenskraftiga produkter som möjligt.

Produktion av bägare

H-tryck är en underleverantör av trycksaker. Företaget letar ständigt nya intäktskällor, och det senaste är att satsa på pappersförpackningar. Pappersbägare ingår numera i företagets priskatalog och säljs till återförsäljare, andra tryckerier, som sedan säljer bägarna vidare till sina kunder.

Inom en snar framtid kommer även papperssugrör produceras.

– Vi har investerat i maskiner för framställning av sugrör och bägare i papper med möjlighet till tryck av logotyper. I upplagor från 1 000 till 100 000 exemplar.

Söker nya produkter

Tanken är att fortsätta på den inslagna vägen och utveckla produktportföljen, enligt Per-Åke Hansson, när vi frågar vilka de stora utmaningarna blir under året.

– Det blir att hitta nya intressanta produkter att marknadsföra, säger H-trycks vd Per-Åke Hansson.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Interpack bjuder upp till het debatt

Utställarna duggar tätt på den stora förpackningsmässan i Düsseldorf. Mässan utmanar i år med en konferens som bjuder in till heta och kontroversiella diskussionsämnen. Målet är att nå en samsyn och lösa miljö- och hållbarhetsutmaningar som förpackningsindustrin står inför.

Publicerat av: 

Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: