Event där färghantering är röda tråden

Forskningsinstitutet Fogra bjuder in till ett event om färghantering, 12–13 februari 2020 i München.

I februari hålls ett internationellt tvådagars evenemang helt inriktat på färghantering. Arrangören Fogra väntar sig cirka 200 deltagare från hela världen.

Årets tema för Fogras event med fullt fokus på färghantering är att förena färger och människor, Matching colour – matching people. Fogra skriver i ett pressmeddelande att normen i dag är att printa det som förväntas av kunden.

Ska bidra till att optimera färgkommunikation

Målet med evenemanget är att bidra till att optimera färgkommunikation och att uppnå färgnoggrannhet, även vid utskrifter av mer än fyra färger.

”Printing the Expected” är och förblir det centrala riktmärket inom färghantering, menar Fogra. I schemat finns sju olika sessioner inplanerade, bland annat ämnen som inkjet i höga hastigheter bortom kommersiellt tryck och förpackningstryck, färgåtergivning i CMYK och utökat färgomfång, samt färgkorrektur av textil- och förpackningstryck.

Olika branschaktörer på plats

Cirka 200 deltagare uppskattas närvara 12–13 februari 2020 i München. Allt från annonsörer, varumärkesägare, återförsäljare samt leverantörer av media- och trycktjänster kommer under dagarna få chans att lära sig av ledande användare och experter om dels den senaste utvecklingen, dels få bakgrundskunskap om både existerande och framtida praktiska lösningar.

Digitaltrycka textil

Textiltryckare kommer också att få tips om hur man behärskar nya utmaningar med digitalt tryck. Det utlovas även en hel del nätverkande.

Mer information om evenemanget finns på Fogras sajt.

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Interpack bjuder upp till het debatt

Utställarna duggar tätt på den stora förpackningsmässan i Düsseldorf. Mässan utmanar i år med en konferens som bjuder in till heta och kontroversiella diskussionsämnen. Målet är att nå en samsyn och lösa miljö- och hållbarhetsutmaningar som förpackningsindustrin står inför.

Publicerat av: 

Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: