Lakrits i ny kostym

Lakritsfabrikens förpackning har en höjd och på toppen finns en svart rosett som håller ihop förpackningen. På baksidan finns en text om Mia Stolpe och hennes design samt innehållsförteckning.

Lakritsfabriken lanserar en ny serie med chokladdragerad lakrits. Det bäddade också för att ta fram en helt ny förpackning och design i samarbete med konstnärinnan Mia Stolpe.

En ny serie lakrits- och chokladprodukter släpps från Lakritsfabriken i Ramlösa. Produkterna kommer i en helt ny förpackning och visas för första gången upp publikt på Formexmässan. Företaget skriver i ett pressmeddelande att när idén till den nya kollektionen med chokladdragerad lakrits kom så föddes även tanken på att göra en mer exklusiv förpackning. Målet var att den också skulle vara praktisk att ge bort som present.

Sedan två år tillbaka har företagets kollektion med presentförpackningar prytts av konstnärinnan Mia Stolpes design . Samarbetet fortsätter nu, och Stolpes stadsmotiv kommer att klä även den nya förpackningen. Alla produkter kommer att vara döpta efter olika städer där de viktigaste symbolerna, byggnaderna och sevärdheterna är illustrerade.

– När jag för två år sedan träffade Mia Stolpe föll jag direkt för hennes konst. Dessa färgglada kollage av städer och platser ger våra förpackningar ett iögonfallande uttryck och lyfter våra produkter, säger Martin Jörgensen, vd och grundare för Lakritsfabriken.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Interpack bjuder upp till het debatt

Utställarna duggar tätt på den stora förpackningsmässan i Düsseldorf. Mässan utmanar i år med en konferens som bjuder in till heta och kontroversiella diskussionsämnen. Målet är att nå en samsyn och lösa miljö- och hållbarhetsutmaningar som förpackningsindustrin står inför.

Publicerat av: 

Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: