Rankas högt för digitala innovationer

Heidelberg rankas som topp 25 i Tyskland bland företag som ansökt om patent för lösningar kopplat till den digitala utvecklingen.

Heidelberg kniper plats 23 i Tyskland för sina patent kopplade till den digitala utvecklingen, enligt konsultbolaget Econsight.

Heidelberg rankas bland de topp 100 företagen i Tyskland som lämnat in patent relevanta för den digitala utvecklingen, enligt nyhetstidningen Handelsblatt. 

Nyligen publicerades studien The 2019 innovation ranking, som gjorts av konsultbolaget Econsight för tyska nyhetstidningen Handelsblatt. I studien listas 100 företag utifrån hur många relevanta patent de lämnat in under året. Relevansen baseras på vilket värde patentet anses ha för den digitala utvecklingen. I Tyskland ligger Heidelberg på plats 23, och i världen på plats 325.

80 prioriterande patent
Rainer Hundsdörfer, vd på Heidelberg.

Rainer Hundsdörfer, vd på Heidelberg.

Varje år ansöker Heidelberg om cirka 80 prioriterade patent och lämnar in runt 220 efterföljande ansökningar. Cirka 60 procent av dessa avser digitala innovationer.

Vittnar om framsteg

Enligt Heidelberg vittnar detta om tryckbranschens framsteg med tanke på sektorns pågående digitala utveckling.

The 2019 Innovation ranking visar på vårt tekniska ledarskap när det gäller digitaliseringen av tryckindustrin. Det bekräftar också att vi överlag är på rätt väg med den digitala omvandlingen av Heidelberg, säger företagets vd Rainer Hundsdörfer.

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Interpack bjuder upp till het debatt

Utställarna duggar tätt på den stora förpackningsmässan i Düsseldorf. Mässan utmanar i år med en konferens som bjuder in till heta och kontroversiella diskussionsämnen. Målet är att nå en samsyn och lösa miljö- och hållbarhetsutmaningar som förpackningsindustrin står inför.

Publicerat av: 

Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: