Matleveranser i låda med temperaturzoner

Bito Lagersystem har utvecklat en låda som kan transportera torra och kylda varor.

Bito Lagersystem har tagit fram en lådbehållare med olika tempererade zoner för hemleveranser av livsmedel.

Den återanvändbara matbehållaren är speciellt anpassad för leveranser av livsmedel som har beställts via e-handel.

Bito Lagersystem ser att matförsäljningen på nätet ökar. För att möta denna efterfrågan har företaget tagit fram en transportbehållare som kan delas in i avskilda temperaturzoner för olika sorters livsmedel. Lådan är tillverkad av expanderad polypropen ( EPP) och går under namnet MB food & delivery.

Enligt Bito klarar lådbehållaren upprätthålla kylkedjan för matvaror hela vägen från butiken eller lagret till konsumentens dörr. I lådan går det att kombinera kombinera torra varor med lågtempererade sektioner för färskvaror, mejeriprodukter eller frysta livsmedel. Företaget menar att de uppdelade sektionerna ger flexibilitet och minskar antalet kollin per kund och och därmed också sparar utrymme i transportbilen.

Polypropenlådan är återanvändbar och har en höjd som motsvarar 1,5 liters flaskor. Det finns också kyl- och fryselement som tillbehör när det krävs temperaturer ned till -21 grader.. När lådorna har tömts på varor kan de staplas i varandra.

MB food & delivery-lådans volym är 67 liter och lastkapaciteten är 25 kilo. I BITO Lagersystems sortiment finns lager- och logistiklösningar med inriktning på att optimera varuflöden.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Nestlé storsatsar miljarder på återvunnen plast

Livsmedelskoncernen Nestlé pumpar in 20 miljarder kronor för att snabba på utvecklingen av hållbara förpackningslösningar och hitta metoder som gör det möjligt att återvinna plast för livsmedel. Senast 2025 ska Nestlé enbart ha återvinningsbara eller återanvändbara förpackningar.

Publicerat av: 

Frontpacs vd: ”2020 är året då vi överträffar alla förväntningar”

Frontpac kan blicka tillbaka på 2019 som ett innehållsrikt år med förvärvet av Antpac. Framtidsplanen – att slå en halv miljard i omsättning.
– För att klara detta kommer vi behöva investera och det pågår flera projekt i företaget, säger vd:n Martin Enocson.

Publicerat av: