Matleveranser i låda med temperaturzoner

Bito Lagersystem har utvecklat en låda som kan transportera torra och kylda varor.

Bito Lagersystem har tagit fram en lådbehållare med olika tempererade zoner för hemleveranser av livsmedel.

Den återanvändbara matbehållaren är speciellt anpassad för leveranser av livsmedel som har beställts via e-handel.

Bito Lagersystem ser att matförsäljningen på nätet ökar. För att möta denna efterfrågan har företaget tagit fram en transportbehållare som kan delas in i avskilda temperaturzoner för olika sorters livsmedel. Lådan är tillverkad av expanderad polypropen ( EPP) och går under namnet MB food & delivery.

Enligt Bito klarar lådbehållaren upprätthålla kylkedjan för matvaror hela vägen från butiken eller lagret till konsumentens dörr. I lådan går det att kombinera kombinera torra varor med lågtempererade sektioner för färskvaror, mejeriprodukter eller frysta livsmedel. Företaget menar att de uppdelade sektionerna ger flexibilitet och minskar antalet kollin per kund och och därmed också sparar utrymme i transportbilen.

Polypropenlådan är återanvändbar och har en höjd som motsvarar 1,5 liters flaskor. Det finns också kyl- och fryselement som tillbehör när det krävs temperaturer ned till -21 grader.. När lådorna har tömts på varor kan de staplas i varandra.

MB food & delivery-lådans volym är 67 liter och lastkapaciteten är 25 kilo. I BITO Lagersystems sortiment finns lager- och logistiklösningar med inriktning på att optimera varuflöden.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: