Easyfairs vässar mässvarumärke

Easyfairs startar en ny logistik- och automationsmässa.

Easyfairs slår samman sina förpackningsmässor under varumärket Empack. Samtidigt lanseras en ny mässa inom automation och logistik.

Empack blir det samlade varumärket för alla förpackningsmässor som Easyfairs har under sitt paraply. I samma veva väljer mässarrangören att bygga vidare på den växande integrationen mellan processerna inom förpackning och intralogistik med parallellmässan Logistics & Automation. Mässan ersätter den tidigare Logistics & Distribution.

Teknik och innovation

Easyfairs skriver i ett pressmeddelande att mässorna tillsammans ska ge nationella och europeiska aktörer inom förpackning och logistik en bättre bild av tekniker och innovationer. Vidare hoppas arrangören att integrationen av den nya logistik- och automationsmässan med alla deras förpackningsmässor i Europa ska stärka nätverket med hjälp av olika gränsöverskridande initiativ. Det ska också bidra till att locka internationella talare och branschexperter som kan kommunicera ut unikt innehåll och ökad kunskap till förpackningsbranschens aktörer.

Mässan hålls i Sverige nästa år

– Detta nya evenemang kommer reflektera automationen av olika fysiska och operationella processer, drivna av en bredd av utvecklingstrender, kommenterar Arnaud Istas, produktutvecklare på Easyfairs.

Empack och Logistics & Automation kommer att arrangeras årligen eller vartannat år i tio länder i Europa. I Sverige går mässan av stapeln 30 september och pågår till 1 oktober 2020 på Kistamässan. På Malmömässan, 3 – 4 februari 2021, hålls Logistics & Automation.

 

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Branschtävling för unga talanger

Empack satsar på ett nytt inslag inför förpackningsmässan i slutet av september.
– Genom att skapa en tävling som lyfter unga talanger inom förpackning tar vi ytterligare ett steg i helt rätt riktning, säger Emelie Törn, projektledare på Empack.

Publicerat av: 

Återvunnen plast i ropet
för växande Tara Pac

Tara Pac satsar på att ligga i framkant med förpackningar av återvunnen plast. Innevarande år genomsyras av fokus på ökad säljkraft och ännu mer digital marknadsföring för företaget. Nya förpackningssegment som kosmetik och läkemedel är något de kommer att lägga lite extra fokus på.
– När du tänker på Tara Pac så ska du tänka miljövänliga förpackningar. Det är vårt största fokus och utmaning framöver, säger marknadschef Yasmine Ströberg.

Publicerat av: