Easyfairs vässar mässvarumärke

Easyfairs startar en ny logistik- och automationsmässa.

Easyfairs slår samman sina förpackningsmässor under varumärket Empack. Samtidigt lanseras en ny mässa inom automation och logistik.

Empack blir det samlade varumärket för alla förpackningsmässor som Easyfairs har under sitt paraply. I samma veva väljer mässarrangören att bygga vidare på den växande integrationen mellan processerna inom förpackning och intralogistik med parallellmässan Logistics & Automation. Mässan ersätter den tidigare Logistics & Distribution.

Teknik och innovation

Easyfairs skriver i ett pressmeddelande att mässorna tillsammans ska ge nationella och europeiska aktörer inom förpackning och logistik en bättre bild av tekniker och innovationer. Vidare hoppas arrangören att integrationen av den nya logistik- och automationsmässan med alla deras förpackningsmässor i Europa ska stärka nätverket med hjälp av olika gränsöverskridande initiativ. Det ska också bidra till att locka internationella talare och branschexperter som kan kommunicera ut unikt innehåll och ökad kunskap till förpackningsbranschens aktörer.

Mässan hålls i Sverige nästa år

– Detta nya evenemang kommer reflektera automationen av olika fysiska och operationella processer, drivna av en bredd av utvecklingstrender, kommenterar Arnaud Istas, produktutvecklare på Easyfairs.

Empack och Logistics & Automation kommer att arrangeras årligen eller vartannat år i tio länder i Europa. I Sverige går mässan av stapeln 30 september och pågår till 1 oktober 2020 på Kistamässan. På Malmömässan, 3 – 4 februari 2021, hålls Logistics & Automation.

 

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Nestlé storsatsar miljarder på återvunnen plast

Livsmedelskoncernen Nestlé pumpar in 20 miljarder kronor för att snabba på utvecklingen av hållbara förpackningslösningar och hitta metoder som gör det möjligt att återvinna plast för livsmedel. Senast 2025 ska Nestlé enbart ha återvinningsbara eller återanvändbara förpackningar.

Publicerat av: 

Frontpacs vd: ”2020 är året då vi överträffar alla förväntningar”

Frontpac kan blicka tillbaka på 2019 som ett innehållsrikt år med förvärvet av Antpac. Framtidsplanen – att slå en halv miljard i omsättning.
– För att klara detta kommer vi behöva investera och det pågår flera projekt i företaget, säger vd:n Martin Enocson.

Publicerat av: