Tryck i montrarna på underleverantörsmässa

Ett flertal företag inom den grafiska branschen är plats under underleverantörsmässan Elmia Subcontractor i Jönköping den 12–15 november. Pack Sweden har talat med några av dem.

Christoffer Ekengren var på plats i ACG Fyrtals monter.

– Vi håller på med maskiner för industriell användning och det är det vi visar upp mässan tillsammans med våra dekalmaskiner.

Är ni nöjda?

– Denna mässan brukar vara bra. Det är ju den industriella marknaden vi riktar oss åt som är här. Så absolut, det är fler besökare i dag än igår, och vi tror det kommer bli ännu mer imorgon.

I Foga Systems monter var Pontus Lönnberg på plats för att möta gamla och nya potentiella kunder.

– Vi riktar oss till mässor, byggnationer och print. Egentligen är det inte industrier, men här finns många inom butiksinredning som vi vill nå.

I Brandfactorys monter var en del av teamet från Linköping på plats. Det är här som den delen av företaget som arbetar med industrimärkning finns.

– Industrimärkning kan vara allt från en dekal till en styrenhet med tryckfunktion. Allt är kundanpassat, säger Patrik Kempe.

I montern hade företaget monterat upp en stor lastbil i kartong.

– Dragplåstret är nog främst Scania-lastbilen där vi har dekorerat både exteriör och interiör.

För övrigt var teamet väldigt nöjda med dagarna på Elmia-mässan.

 

Det var en mix av förpackningslösningar, mingel och en servering av korv med bröd i DS Smiths monter under Elmia Subcontractor.

I regel var det ett liknande budskap som det ville förmedla genom sin monter som de gjorde under förpackningsmässan Empack-mässan, som hölls i Stockholm i oktober.

– Vi visar bland annat displayenheten för butiker. Detta för att vi vill visa hur vi kan automatisera deras arbete, säger Magnus Ek.

Lim och tejp var i fokus hos KA Olsson & Gems under Elmia Subcontractor.

– Lim ökar hela tiden inom industri, säger Fredrik Johansson som stod i montern med sina kollegor.

I montern visade de upp en del av sitt sortiment.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: