Slitstark e-handelspåse i papper

Avisera adderar en e-handelspåse i papper till sitt sortiment.

Förpackningsföretaget Avisera introducerar en e-handelspåse tillverkad i papper som sägs klara påfrestningarna i postgången.

Aviseras senaste produkt riktar sig till de som söker andra alternativ till den klassiska e-handelspåsen i plast. Enligt företaget är deras e-handelspåse tillverkad i papper. Den har skyddslack som är vattenavvisande och ska klara yttre påfrestningar i samband med postgången.

– Vi har länge känt en stor efterfrågan på marknaden efter pappersalternativ till e-handelspåsen i plast. Utmaningen har varit att materialet på papperspåsen ska vara tillräckligt slittålig för att klara av att skickas och returneras i posten. Efter en längre period av produktutveckling och kvalitetskontroller kan vi äntligen lansera vårt senaste tillskott till sortimentet; E-handelspåsen i papper, säger Mariella Lundgren, marknadschef på Avisera i ett pressmeddelande.

Det svenska företaget Avisera har funnits på den nordiska marknaden sedan 1992.

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: