Antalis visar bredd på förpackningsområdet

Antalis-gänget är taggade inför Empack-mässan.

Antalis satsar på att visa bredden de tillhandahåller inom förpackningslösningar. 
– Allt från standardlösningar, speciallösningar till att du kan gå från enkla produkter till en helhet med maskiner för automatisk packning. Det är det vi försöker symbolisera här, säger Fredrik Carlsson.

Antalis är en rutinerad utställare på Empack-mässan. Fredrik Carlsson, försäljningschef på Antalis inom affärsområdet Packaging, säger att de satsar stort på att kommunicera ut att Antalis-sortimentet täcker in det mesta i kundväg.

– Oavsett om det är en e-handlare eller tunga industrin så passar vi lika bra för alla de segmenten.

Fredrik Carlsson framhåller Antalis kunskap på förpackningsområdet.

– Jag tycker det handlar väldigt mycket om kompetensen. Någonstans är det ju så att alla vi kollegor i branschen har ungefär samma sortiment mer eller mindre. Men sedan handlar det mer om att utveckla sina befintliga kunder och hitta nya vägar med nya kunder. Där tycker jag vi är duktiga, tillsammans med fantastiskt lager och logistik där vi alltid levererar inom 24 timmar av de produkterna vi har på lagret, vilket innebär en väldigt stark trygghet för kunden.

Vad har du för förväntningar på Empack-mässan?

– Det har varit lite blandat genom åren. Men jag hoppas på ett högt deltagande och att det är väldigt bra kvalitet på människorna som är här, säger Fredrik Carlsson.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Forskare ska guida rätt
i djungeln av förpackningar

Forskare vid Karlstads universitet får drygt 3,8 miljoner för ett nytt forskningsprojekt om transformativ förpackningsdesign. Projektet syftar till att öka konsumenters och förpackningsutvecklares kunskap om livsmedelsförpackningar i plast.

Publicerat av: