Tillskott hos italiensk maskintillverkare

XFlex X7 är Omets senaste flexopress som visas på Labelexpo, 24-27 september.

Omet lanserar nytt på Labelexpo. Det är en flexopress för att trycka etiketter och flexibla förpackningar som ska kunna ta sig an mer komplexa jobb på ett enklare sätt.

Tre maskiner står i strålkastarljuset för italienska maskintillverkaren Omet på etikettmässan i Bryssel. Bland dessa finns en helt ny lansering för att trycka etiketter och flexibla förpackningar som kommer demonstreras live. Det är en flexotryckpress med namnet XFlex X7 som blir ett tillägg i företagets maskinserie med samma namn. Enligt Omet ska maskinen, som har banbredden 670 millimeter, på ett enkelt sätt kunna ta sig an de mest komplexa jobben.

Företaget visar också sin XJet som är utvecklad i samarbete med maskintillverkaren Durst. Det är en hybridpress, med flexotryck och inkjet i förening. Enligt Omet är det för närvarande den enda maskinen på marknaden som kan producera krympetiketter kombinerat med tryck.

Den tredje produkten är en mindre skrivare, iFLEX. Den erbjuder en konfiguration med åttafärgers flexo och uv-led-härdning. Omet skriver att lösningen ger betydande energibesparingar, utskrifter i hög hastighet och perfekt torkning. Vidare ska iFlex vara utrustad med flera nya funktioner som hjälper användare att minska sitt avfall under produktionsprocessen och även reducerar tiden för jobbyten samtidigt som den har en låg total underhållskostnad.

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Interpack bjuder upp till het debatt

Utställarna duggar tätt på den stora förpackningsmässan i Düsseldorf. Mässan utmanar i år med en konferens som bjuder in till heta och kontroversiella diskussionsämnen. Målet är att nå en samsyn och lösa miljö- och hållbarhetsutmaningar som förpackningsindustrin står inför.

Publicerat av: 

Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: