Uppladdning inför etikettmässa

Cirka 600 utställare tar plats på Labelexpo 24-27 september.

Vartannat år hålls Labelexpo i Bryssel. Den 24-27 september är det dags. Mässans betydelse märks av att leverantörer inom området anstränger sig för att komma fram med helt nya maskiner. Etikettmarknaden är ju också i snabb tillväxt, med allt större och mer komplexa etiketter. Så det är inte konstigt att många vill glida med i det här.

På mässan ges möjlighet att få livedemonstrationer av de senaste maskinerna och materialen, och få kunskap om de senaste trenderna och teknikerna på etikettmarknaden. Cirka 600 utställare väntas ta plats i totalt nio hallar under de fyra dagarna som mässan pågår.

Den växande etikettindustrin

Utöver alla produktnyheterna som presenteras av utställarna så kommer mässan lägga vikt vid olika fokusområden – de snabbast växande delarna av etikettindustrin. Flexible Packaging Arena inbjuder till demonstration av två konventionella och digitala presslinjer som producerar flexibla förpackningar för indirekt livsmedelskontakt, i relation till de senaste GMP-standarderna.

Fokus på hållbarhet

Under rubriken Sustainability Insight Café presenteras och ges exempel på de senaste hållbara produkterna och tjänsterna som är designade för att bidra till en mer miljömedveten etikett- och förpackningsindustri.

Mässbesökarna kan även gå i etikettskola. Flera så kallade masterklasser hålls kring maskinnyheter, flexibla förpackningar, självhäftande etikettmaterial liksom bläck, lacker och barriärbeläggningar med mera.

Läs mer och registrera dig på https://www.labelexpo-europe.com/

Gratis bussar åker mellan flygplatsen och mässan.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Konica Minolta förbättrar ”Bryggan mellan offset och digitalt”

Även uppföljaren, den arkmatade digitalpressen AccurioJet KM-1e, skriver ut 3 000 B2-utskrifter per timme. Men den erbjuder mer än så. Digitalpressen i 50/70-formatet lanseras med bättre prestanda och nya funktioner som öppnar för marknader som förpackning, syntetiska material, och etiketter. Två segment är i fokus – kommersiellt och industriellt tryck.

Publicerat av: 

Storsatsning på förpackningar – Pacsome lanserar webbutiker på fem marknader

Pacsome är namnet på en ny webbutikssatsning för att designa och beställa digitaltryckta kartongförpackningar. Bakom sajten står tryckleverantören Ink n Art som rustat upp med efterbehandlingsmaskiner för att kunna möta efterfrågan på förpackningar i korta serier, eller där leveranstiden spelar in.

Publicerat av: