Tioåring firar med expansion

 Primeblade laddar upp inför kommande år med utbyggnad av sin produktionsanläggning och nya produktionstekniker.

Primeblade laddar upp inför kommande år med utbyggnad av sin produktionsanläggning och nya produktionstekniker.

I år firar Primeblade tio år sedan företaget fick sin start. Samtidigt bygger de ut inför framtiden. Företaget ser ett ökat behov av kvalitetsprodukter globalt för att kunna trycka allt mer avancerade förpackningar i flexo- och djuptryck.

Firman formades år 2009 tack vare ett dedikerat team med lång bakgrund inom tryck, doktorblad och rakblad, som används i flexo- och djuptryckspressar. Nu, tio år senare, levererar företaget i svenska Sunne produkter till 115 marknader i hela världen.

Primeblade firade tioårsdagen med att hålla öppet hus.

Primeblade firade tioårsdagen med att hålla öppet hus.

Vi har firat tioårsjubileet tillsammans med våra fantastiska medarbetare och deras familjer, genom öppet hus, familjedag och bankett. Lite längre fram kommer vi fira med kunder och partners, berättar vd:n Daniel Frykestam.

Bygger ut

Samtidigt som nyheten om jubileet avslöjar de även att de bygger ut sin produktionsanläggning. 

Vi har byggt ut vår produktionsanläggning och mer än fördubblat produktionsytan för att vara redo för de närmsta årens expansion. Vi har dessutom precis startat upp en ny produktionslinje där vi producerar raklar betydligt mer effektivt och hållbart än med tidigare teknik.

Ökat behov

Anledningen till expansionen är enligt Daniel ett ökat behov av kvalitetsprodukter för att kunna trycka allt mer avancerade förpackningar i flexo- och djuptryck på den globala marknaden. Även för att kunna effektivisera tryckpressen.

Daniel Frykestam, vd för Primeblade.

Daniel Frykestam, vd för Primeblade.

– Detta är ett naturligt steg för att nå visionen om att tillhandahålla världens effektivaste raklar, avslutar Daniel. 

Primeblade planerar att presentera några nyheter för marknaden i höst.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Konica Minolta förbättrar ”Bryggan mellan offset och digitalt”

Även uppföljaren, den arkmatade digitalpressen AccurioJet KM-1e, skriver ut 3 000 B2-utskrifter per timme. Men den erbjuder mer än så. Digitalpressen i 50/70-formatet lanseras med bättre prestanda och nya funktioner som öppnar för marknader som förpackning, syntetiska material, och etiketter. Två segment är i fokus – kommersiellt och industriellt tryck.

Publicerat av: 

Storsatsning på förpackningar – Pacsome lanserar webbutiker på fem marknader

Pacsome är namnet på en ny webbutikssatsning för att designa och beställa digitaltryckta kartongförpackningar. Bakom sajten står tryckleverantören Ink n Art som rustat upp med efterbehandlingsmaskiner för att kunna möta efterfrågan på förpackningar i korta serier, eller där leveranstiden spelar in.

Publicerat av: