Falskartonger i ny tappning

MetsäBoard Pro FBB OBAfree är en av produkterna i företagets portfölj med falskartonger som har fått en förbättrad kvalitet.

Metsä Board har spetsat till sin produktportfölj med falskartonger. Förutom att materialen har blivit lättare så har företaget satsat på fler visuella egenskaper.

Den förnyade portföljen är framtagen för att hjälpa varumärkesägare och förpackningstillverkare att möta de stora förpackningsfrågorna; spara resurser, minska klimatavtryck och garantera produktsäkerhet. Falskartongerna, som omfattar fem produkter i sortimentet, har fått en ökad prestanda för användning till mer krävande slutapplikationer. Det kan avse livsmedel, skönhetsmedel, hälsoprodukter eller lyxförpackningar liksom grafiska applikationer, enligt Metsä Board.

MetsäBoard Pro FBB Bright har förbättrats för användning till lätta förpackningar.

– Framtidens förpackning handlar om att skapa bättre upplevelser av varumärket med mindre miljöpåverkan. Det är viktigt att vi hela tiden utvecklar nya lösningar för att göra förpackningen ännu säkrare och miljömässigt hållbar. Exempelvis har förbättringar av vår nya högutbytesmassa möjliggjort ännu bättre kartongprodukter vilket i sin tur ger ökade möjligheter med lättare förpackningar för varumärkesägare”, säger Ari Kiviranta, direktör inom utveckling på Metsä Board.

I sortimentet finns bland annat MetsäBoard Pro FBB OBAfree som enligt företaget har fått en förbättrad kvalitet utan optiskt vitmedel och har en hög naturlig ljushet kombinerad med utmärkt tryckkvalitet.

En annan är MetsäBoard Pro FBB Bright. Det är en falskartong med hög vithet på båda sidor för många applikationer. Den nya produkten ger större möjligheter till lätta förpackningar.

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Färgglad och brandklassad specialkartong på Fespa

Re-board Technology visar upp sina olika typer av robusta materialskivor på Fespa. Specialkartongen finns i både nya färger och olika typer av brandklasser.
– Det här är ganska nischade grafiska produkter för ganska avancerade varumärkestillämpningar, säger företagets vd Gustaf Redin.

Publicerat av: