Läskjättens nya burkdesign

De nya läskburkarna kommer ut i den svenska handeln under april månad.

Efter att ha haft samma modell i 47 år lanserar Coca-Cola greppvänligare och långsmala läskburkar med uppdaterad design.

Förändringen avser burksortimentet 330 milliliter för dryckerna Coca-Cola, Fanta, Sprite och Bonaqua. Enligt läskjätten har moderniseringen av burken inneburit en stor investering och omfattande arbete med att avveckla den gamla produktionslinjen och få den nya på plats.

Nästan 90 procent av all dryck som säljs i Sverige av Coca-Cola european partners produceras i i Jordbro utanför Stockholm. Den nya linjen producerar 28 burkar i sekunden, motsvarande 102 000 burkar per timme. Burken som nu har blivit långsmal har även fått en uppdaterad design.

– Vi gläder oss åt att introducera det här nya formatet. I Sverige har vi haft samma modell på burkarna i 47 år och vi tror att den här nya, eleganta och mer greppvänliga förpackningen kommer att falla många i smaken. På andra marknader där de nya burkarna lanserats har de blivit populära och många föredrar den långsmala modellen, säger Samantha Walker, marknadsdirektör på Coca-Cola European Partners i Sverige.

Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-cola AB säger att den nya designen ligger i linje med företagets globala strategi.

– Den ikoniska röda färgen på Coca-Cola original taste blir mer framträdande även på Coca-Cola zero sugar. Tanken är att föra fram att de har samma goda smak, men där konsumenten kan välja med eller utan socker.

De nya burkarna kommer ut i såväl dagligvaruhandeln som servicehandeln i början av april.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Heidi Graff: ”Redan en stor framgång”

RR Print laddar med sina partner inför etikettmässan Labelexpo i Bryssel. Ur sortimentet visar företaget fördelarna med nya uv-flexofärgerna Pure Tone och Pure Aqua.
– De är redan en stor framgång och lanseringen av den nya serien cementerar helt enkelt vår status som en innovativ färgleverantör på marknaden.

Publicerat av: 

Rekord med utställare på mässa

Den 18–19 september är det dags igen för Sign, Print&Pack-mässa i danska Odense. Pack Sweden tar ett förhandssnack med mässgeneralen Lis Lykke inför den stundande tryckmässan som bland annat bjuder på förpackningar i mindre storlekar.

Publicerat av: