Flytten klar för etikettföretag

Martin Kühl, chef för Hermas affärområde med etikettmaskiner.

Tyska etikettföretaget Herma har satt igång produktionen av etikettmaskiner i en splitterny anläggning vid huvudkontoret i Filderstadt, i närheten av Stuttgart.

Herma investerar totalt runt en miljard kronor på sitt fabriksområde fram till år 2040.

Investeringen i Hermas nya anläggning uppgår till 20 miljoner euro. Första spadtaget för bygget togs för två år sedan. Enligt företaget är det en unik anläggning för tillverkning av etikettmaskiner som ska samla hela företagets kompetens och teknik inom självhäftande etikettmaterial, etiketter och etikettmaskiner.

Herma skriver i ett pressmeddelande att de har haft en snabb tillväxt och expansion de senaste åren och att den bakomliggande orsaken till flytten var att det inte gick att få en högre kapacitet i de forna lokalerna i Deizisau, som ligger två mil bort. I den nya anläggningen har de kunnat anpassa och designa produktionen helt efter de specifikationer och krav de ställer på maskinutveckling.

– Allt är optimerat sett till ideal kommunikation, minimala genomströmningstider och maximal förmåga när det gäller tillverkningen, säger Martin Kühl, chef för Hermas affärområde med etikettmaskiner.

I höst räknar företaget också med att deras helt nya beläggningsanläggning för självhäftande material står färdig. Totalt investerar Herma närmare en miljard kronor kronor vid sitt huvudkontor. Företaget har tidigare aviserat att planen fram till 2040 är att husera på totalt 80 000 kvadratmeter.


 

 

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Färgglad och brandklassad specialkartong på Fespa

Re-board Technology visar upp sina olika typer av robusta materialskivor på Fespa. Specialkartongen finns i både nya färger och olika typer av brandklasser.
– Det här är ganska nischade grafiska produkter för ganska avancerade varumärkestillämpningar, säger företagets vd Gustaf Redin.

Publicerat av: