Tre dagars branschfest startar

Skandinaviens största grafiska mässan Sign&Print Scandinavia pågår 5-7 februari.

Bara en gång vartannat år samlas den grafiska branschen till tre dagars branschfest. Över 3000 personer beräknas komma till Kistamässan den 5-7 februari. Helt gratis får de ta del av ett mycket omfattande seminarieprogram och får se över 1000 nya produkter och maskiner. Det är dags för Sign&Print Scandinavia.

Eftersom programmet i år är så omfattande, är det viktigt att alla från företaget kommer med – inte bara de ledande cheferna. Alla som varit på mässan får också ett diplom som bekräftar vad de varit med om.

Skandinaviens största sign- och grafiska mässa riktar sig till dig som vill se ny teknik och lösningar inom print, storformat, digital signage och förpackningstryck. Det är inte bara en gullig utställning. Här ser du maskiner och arbetsflöden som är i produktion på riktigt. Här bygger du kunskap och hör mångas version av lösning på olika problem.
Fördjupa dig i förpackning, skyltar, digital kommunikation och trycksaker. Du får se hur de bärs fram av teknikutveckling. Prata med en robotexpert, ta reda på när digitala skyltar är bäst och förstå hur artificiell intelligens kan hjälpa dig.

Sign&Print Scandinavia är mötesplatsen med fokus på tryck, direktreklam, skyltar och alla typer av visuell kommunikation samt digitaltryck på textil och förpackningar. Leverantörerna är här. Talarna likaså. Nu är det bara du som saknas. Registrering för fri entré görs här.

Välkommen!

Text: Peter Ollén

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Milstolpe för Bobst

"Teknik som kommer att revolutionera flexobranschen" stod det i inbjudan till Bobsts…

Sjösätter kunskapssajt om etikettryck

Heidelberg och dotterbolaget Gallus sjösätter en sajt som ska ge tryckaren all möjlig expertis och kunskap om etikettryck.
– Vi har konstaterat att det fattas oberoende informationskällor som kan vara till fördel för både etikettköpare, etikettproducenter och leverantörer till branschen, säger Rickard Rafstedt på Heidelberg.

Publicerat av: 

Så blir Fachpack 40 år

Mässdagarna på årets Fachpack i tyska Nürnberg lägger krutet på miljövänliga och hållbara förpackningar. Temat heter Enviromentally friendly packaging och tar fasta på hur förpackningsindustrin, från perspektivet Tyskland och övriga Europa, arbetar inom detta område. Åtta svenska företag finns med på utställarlistan.

Publicerat av: