25-åring ger automation i arbetsflöden

Kristoffer Hermansson, produktchef på Network Innovation som i år firar 25-årsjubileum.

Network Innovation demonstrerar hur man kan spara både tid och pengar med lösningar för automatiserade arbetsflöden.

Kristoffer Hermansson, produktchef på Network Innovation säger att de under många år har hjälpt företag inom den grafiska branschen i Norden att effektivisera och automatisera sina arbetsflöden. Detta för att säkerställa kvaliteten på produktionen och för att spara tid.

– Storformatsproducenterna har inte kommit lika långt som övriga branschen än och det finns mycket kvar att göra för att minska den manuella handpåläggningen och för att säkra produktionen, säger Kristoffer Hermansson och tillägger att det därför finns mycket inom detta att ta inspiration av i företagets monter på Skandinaviens största grafiska mässa Sign&Print Scandinavia.

– Vi kommer också att visa produktion av förpackningsdummies, sublimering, färgstyrning med mera.

Han säger att fokus blir att visa hur enkelt det är att med lösningarna köra vanliga print- och skärjobb med automatisk kontroll av kundens inlämnade filer till färdig produkt.
– Vi har ett uppsatt arbetsflöde från inlämning av filer till utskrift och skärning där vi använder marknadens vassaste print-och cut-lösningar från Epson och Graphtec.

Mässan blir en inledning på företagets 25 års jubileum.
– Vi hoppas att möta många nya och gamla kunder och inspirera dem till stordåd.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Milstolpe för Bobst

"Teknik som kommer att revolutionera flexobranschen" stod det i inbjudan till Bobsts…

Sjösätter kunskapssajt om etikettryck

Heidelberg och dotterbolaget Gallus sjösätter en sajt som ska ge tryckaren all möjlig expertis och kunskap om etikettryck.
– Vi har konstaterat att det fattas oberoende informationskällor som kan vara till fördel för både etikettköpare, etikettproducenter och leverantörer till branschen, säger Rickard Rafstedt på Heidelberg.

Publicerat av: 

Så blir Fachpack 40 år

Mässdagarna på årets Fachpack i tyska Nürnberg lägger krutet på miljövänliga och hållbara förpackningar. Temat heter Enviromentally friendly packaging och tar fasta på hur förpackningsindustrin, från perspektivet Tyskland och övriga Europa, arbetar inom detta område. Åtta svenska företag finns med på utställarlistan.

Publicerat av: