Europapremiär för flaskprinter

ACG Fyrtal vänder sig både till promotionbranschen och industrin med sin nya flaskprinter 3Sixty.

Det vankas europalansering när ACG Fyrtal visar upp sin helt nya Dsign 3sixty uv-flaskprinter. Förbeställningarna har redan börjat trilla in.

ACG Fyrtal riktar främst in sig på promotionbranschen med sin nya flaskprinter, men också mot industrin där stora krav ställs på hög produktionshastighet och prestanda, säger Jesper Devrér, försäljningschef på ACG Fyrtal inför Sign&Print Scandinavia.

Jesper Devrér, försäljningschef på ACG Fyrtal .

– Vi Europalanserar vår helt nya dSign 3sixty UV-flaskprinter. dSign 3sixty är vårt eget varumärke och den revolutionerar hela printindustrin för flaskor. Den är extremt snabb och printar med en enastående kvalitet. Med den vänder vi oss främst mot promotionbranschen men också mot industrin där stora krav ställs på hög produktionshastighet och prestanda.

Med sig på mässan har de också Sveriges mest sålda lasergravyr Spirit från välkända GCC samt den lilla men populära Compress UV-printern, som företaget Sverigelanserade på Sign&Print-mässan 2015.

– Både Spirit-lasern och Compress-printern har varit och är framgångssagor för oss och vi hoppas att ännu fler upptäcker vårt sortiment av maskiner och material. I montern kommer mässbesökarna att få spännande give- aways som direktproduceras i montern.

Vad tror ni blir största snackisen i er monter?
– Störst snackis är tveklöst 3sixty. Med den vänder vi oss både till kunder i Sverige och mot den europeiska marknaden. Vi har redan fått förbeställningar på maskinen och det känns väldigt väldigt roligt att skapa något unikt och eget.
– Vi hoppas på många spännande kundmöten där vi får göra det vi är bäst på: Fyrtal säljer inte bara produkter, vi förser våra kunder med lösningar som hjälper dem att växa och utvecklas, säger Jesper Devrér om Sign&Print Scandinavia 2019 som pågår 5-7 februari i Kistamässan i Stockholm.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Automatiserat flöde och förarlösa truckar

AD Plast i Anderstorp har skapat ett helt automatiserat flöde. I produktionen finns förarlösa AGV-truckar, pallbanor och automatisk sträckfilmsmaskin samt etikettering.
– Det är maskinstyrt. Hela flödet fram till utleverans är automatiserat. Jag tror inte att det finns en motsvarande anläggning i Europa, säger vd:n Michael Jonsson.

Publicerat av: 

Mässnyheter med digitaltryckt wellpapp

Digitaltryck på wellpapp var ett fokusområde på årets Corrugated & Carton Exhibition (CCE) i München. Därmed bekräftades det som många konverterare pratar om, nämligen att det är hög tid att fördjupat titta på digitaltryck direkt på färdig wellpapp, utan att gå vägen via liner.

Publicerat av: 

Svenskarna blir bättre på att återvinna

Fler förpackningar och tidningar lämnas till återvinningen. Materialet som ökar mest jämfört med föregående år är plastförpackningar, enligt statistik från FTI. 
– Vi vet att svenska folket är bra på att återvinna, men trots det behöver vi alla bli bättre och faktiskt göra ännu mer, säger  Veronica Foberg Gustafsson på FTI

Publicerat av: 

Europeisk förpackningskonferens
i Bryssel – kretsloppet i fokus

E-handel, flytten till digitaltryck och kraven på bioplast är de tre främsta förändringsfaktorerna i Europas förpackningsindustri. Det framkom när drygt 100 personer samlades på Europas första förpackningskonferens, anordnad av Intergraf.

Publicerat av: