Strategiskt köp för ÅR Packaging

Företaget förvärvar en kroatisk kartongproducent som riktar sig mot tobaks- och livsmedelsförpackningar och andra konsumentförpackningar.

Istragrafika, ett ledande förpackningsbolag i Kroatien, förvärvas av ÅR Packaging. Den kroatiska förpackningsproducenten har sin produktionsanläggning i Kanfanar. Företagets kundbas består av såväl lokala som multinationella kunder inom sina marknadssegment som främst är inom tobak, livsmedel och konsumentförpackningar.

Harald Schulz, vd  och koncernchef för ÅR Packaging säger i ett pressmeddelande att de med förvärvet  bygger vidare utifrån sin strategiska plan – ytterligare tillväxt i Europa i utvalda affärssegment, global expansion med utvalda förpackningslösningar samt förbättrad driftsprestanda och kostnadseffektivitet. – Denna strategi har visat sig framgångsrik och med förvärvet av Istragrafika stärker vi vår närvaro och position ytterligare i utvalda segment, säger han.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Hon förvandlar feltryckta ark till klimatsmart förpackningsmaterial

Malmöbon Tintin Blackwell är grafisk formgivare och vet hur mycket feltryckt papper det finns på tryckerier runt om i landet. Tintin driver även ett småskaligt företag där hon säljer olivolja från sin familjs lund i Grekland. Istället för att köpa in förpackningsmaterial har hon gjort förfrågningar hos tryckerier om att få använda feltryckta pappersark när hon ska packa sin produkt. Nu har hon fått napp.

Publicerat av: