Strategiskt köp för ÅR Packaging

Företaget förvärvar en kroatisk kartongproducent som riktar sig mot tobaks- och livsmedelsförpackningar och andra konsumentförpackningar.

Istragrafika, ett ledande förpackningsbolag i Kroatien, förvärvas av ÅR Packaging. Den kroatiska förpackningsproducenten har sin produktionsanläggning i Kanfanar. Företagets kundbas består av såväl lokala som multinationella kunder inom sina marknadssegment som främst är inom tobak, livsmedel och konsumentförpackningar.

Harald Schulz, vd  och koncernchef för ÅR Packaging säger i ett pressmeddelande att de med förvärvet  bygger vidare utifrån sin strategiska plan – ytterligare tillväxt i Europa i utvalda affärssegment, global expansion med utvalda förpackningslösningar samt förbättrad driftsprestanda och kostnadseffektivitet. – Denna strategi har visat sig framgångsrik och med förvärvet av Istragrafika stärker vi vår närvaro och position ytterligare i utvalda segment, säger han.

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Automatiserat flöde och förarlösa truckar

AD Plast i Anderstorp har skapat ett helt automatiserat flöde. I produktionen finns förarlösa AGV-truckar, pallbanor och automatisk sträckfilmsmaskin samt etikettering.
– Det är maskinstyrt. Hela flödet fram till utleverans är automatiserat. Jag tror inte att det finns en motsvarande anläggning i Europa, säger vd:n Michael Jonsson.

Publicerat av: 

Mässnyheter med digitaltryckt wellpapp

Digitaltryck på wellpapp var ett fokusområde på årets Corrugated & Carton Exhibition (CCE) i München. Därmed bekräftades det som många konverterare pratar om, nämligen att det är hög tid att fördjupat titta på digitaltryck direkt på färdig wellpapp, utan att gå vägen via liner.

Publicerat av: 

Svenskarna blir bättre på att återvinna

Fler förpackningar och tidningar lämnas till återvinningen. Materialet som ökar mest jämfört med föregående år är plastförpackningar, enligt statistik från FTI. 
– Vi vet att svenska folket är bra på att återvinna, men trots det behöver vi alla bli bättre och faktiskt göra ännu mer, säger  Veronica Foberg Gustafsson på FTI

Publicerat av: 

Europeisk förpackningskonferens
i Bryssel – kretsloppet i fokus

E-handel, flytten till digitaltryck och kraven på bioplast är de tre främsta förändringsfaktorerna i Europas förpackningsindustri. Det framkom när drygt 100 personer samlades på Europas första förpackningskonferens, anordnad av Intergraf.

Publicerat av: