Tesorter i juliga presentförpackningar

För tredje året har Metsä board tagit fram förpackningslösningar till teproducenten T2 och deras julkampanj.

En låda formad som en smällkaramell, julgransprydnader för te med glöggsmak och en tolvdagars julkalender med te bakom luckorna. Metsä board har utvecklat olika förpackningslösningar till speciella tesorter för julen.

Metsä Board har utvecklat presentförpackningar till teproducenten T2  och deras juliga kampanj T2 2018 Christmas tea. Designteamet på Metsä board har utvecklat de nya förpackningslösningar i samarbete med T2. Det rör sig om presentförpackningar såsomen låda formad som en smällkaramell, julgransprydnader för te med glöggsmak samt en tolvdagars julkalender med te bakom luckorna.

Materialvalet föll på MetsäBoard Pro FBB Bright som enligt förpackningsproducenten är en lätt kartong med premiumkänsla. Kartongen har en hög vithet och ytjämnhet för ett bra tryckresultat, och alla de utvecklade förpackningarna är säkra för kontakt med livsmedel, skriver tillverkaren.

Adventskalendern “Blame it on the 12 days of Christmas”.

En av presentförpackningarna är en adventskalendern “Blame it on the 12 days of Christmas”. Den består av två sammansatta delar placerade i en kapsel på ett bokliknande sätt. Kalenderdelarna tas ur kapseln och kan på ett magiskt sätt öppnas både åt vänster och åt höger varvid kalenderns luckor kommer fram och kan öppnas.

– I år är vi speciellt entusiastiska för adventskalendern som fick våra designers att fokusera på att skapa en engagerande öppningsupplevelse för kunden. Samtidigt använder vi kartongmaterialets fulla potential ur ett designperspektiv, säger Cyril Drouet, Packaging services director APAC på Metsä board.

 

En kommentar till “Tesorter i juliga presentförpackningar”
  1. Hanna skriver:

    Vad fina!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Automatiserat flöde och förarlösa truckar

AD Plast i Anderstorp har skapat ett helt automatiserat flöde. I produktionen finns förarlösa AGV-truckar, pallbanor och automatisk sträckfilmsmaskin samt etikettering.
– Det är maskinstyrt. Hela flödet fram till utleverans är automatiserat. Jag tror inte att det finns en motsvarande anläggning i Europa, säger vd:n Michael Jonsson.

Publicerat av: 

Mässnyheter med digitaltryckt wellpapp

Digitaltryck på wellpapp var ett fokusområde på årets Corrugated & Carton Exhibition (CCE) i München. Därmed bekräftades det som många konverterare pratar om, nämligen att det är hög tid att fördjupat titta på digitaltryck direkt på färdig wellpapp, utan att gå vägen via liner.

Publicerat av: 

Svenskarna blir bättre på att återvinna

Fler förpackningar och tidningar lämnas till återvinningen. Materialet som ökar mest jämfört med föregående år är plastförpackningar, enligt statistik från FTI. 
– Vi vet att svenska folket är bra på att återvinna, men trots det behöver vi alla bli bättre och faktiskt göra ännu mer, säger  Veronica Foberg Gustafsson på FTI

Publicerat av: 

Europeisk förpackningskonferens
i Bryssel – kretsloppet i fokus

E-handel, flytten till digitaltryck och kraven på bioplast är de tre främsta förändringsfaktorerna i Europas förpackningsindustri. Det framkom när drygt 100 personer samlades på Europas första förpackningskonferens, anordnad av Intergraf.

Publicerat av: