Premiumsortiment på ingång

Vit text och svarta förpackningar i stilren design kännetecknar förpackningarna i nya sortimentet, enligt Bergendahls food.

Bergendahls food introducerar ett eget varumärkessortiment med exklusivare produkter – Favorit finfina.

Sortimentet från Bergendahls food släpps till att börja med i 44 City gross-butiker och hos e-handelsaktörer. Sortimentet innefattar vid lanseringen 22 produkter, bland annat pasta och oliver. Enligt tillverkaren handlar det om exklusiva produkter i stilrena och svarta emballage samt som färdigpackade presentförpackningar.

– Allt fler efterfrågar ett större utbud med hög kvalité och vi är övertygade om att våra kunder kommer att bli nöjda. Det har varit en tidskrävande, men nödvändig, process där vi gått igenom och testat alla produkter noggrant. Nu har vi landat i 22 produkter som lanseras i ett första steg och som vi är riktigt stolta över, säger Cecilia Nilsson, chef för EMV-sortimentet (egna märkesvaror) hos Bergendahls food.

Sortimentet finns redan ute på marknaden och kommer att utökas löpande under nästa år.

– Vi har jobbat hårt med våra egna varumärken sen 2010 och de här produkterna sticker verkligen ut. Jag längtar allra mest efter balsamvinägern. Den är riktigt god och det ska bli kul att introducera den för våra kunder.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *