Sjösätter ny digital plattform

Emilie Olsson, digital marknadschef på Boxon.

Olika digitala portaler blev ohållbart i längden. Boxon i Helsingborg har nu valt att skapa en ny digital plattform som sammanför hemsidan, webbutiken och kundsidorna.

Förpackningsföretaget Boxon har det senaste året arbetat med att se över sitt totala erbjudande. Mot bakgrund av detta väljer Boxon att synas på ett mer samlat sätt och ska möta kunderna med en gemensam digital plattform som kombinerar information, webbutik och kundportal. Boxon har de senaste åren haft fokus på digital utveckling. Företaget har exempelvis upprättat webbutiker i de nordiska länderna och skapat enklare beställningsportaler för kundunika etiketter och emballage.

Boxon skriver i ett pressmeddelande att idén att sätta samman de olika portalerna till en gemensam sajt har funnits under en längre tid. Ett stort fokus har legat på att föra samman försäljning och varumärkeskommunikation. En inte alltför lätt uppgift, säger Emilie Olsson, digital marknadschef på Boxon.

– En stor utmaning har varit att hitta en struktur och användargränssnitt som kommunicerar vårt varumärke, erbjudande och våra produkter på ett och samma ställe. Och som dessutom ska rikta sig till olika kundgrupper, stora som små, och med olika behov. Men vi fann en väg till slut som vi tror kommer upplevas som en förbättrad upplevelse för kunder och besökare.

Enligt förpackingsföretaget har den nya sajten bland annat en förbättrad funktionalitet, utökad produktinformation, ett effektivare beställningsflöde samt en tydligare helhetsbild av Boxon. Projektet att utveckla den nya plattformen, boxon.se, har gjorts i samarbete med it-konsultföretaget Consid. Sajten sjösattes 1 november och samma setup och koncept gäller även för Danmark och Norge.

 

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Automatiserat flöde och förarlösa truckar

AD Plast i Anderstorp har skapat ett helt automatiserat flöde. I produktionen finns förarlösa AGV-truckar, pallbanor och automatisk sträckfilmsmaskin samt etikettering.
– Det är maskinstyrt. Hela flödet fram till utleverans är automatiserat. Jag tror inte att det finns en motsvarande anläggning i Europa, säger vd:n Michael Jonsson.

Publicerat av: 

Mässnyheter med digitaltryckt wellpapp

Digitaltryck på wellpapp var ett fokusområde på årets Corrugated & Carton Exhibition (CCE) i München. Därmed bekräftades det som många konverterare pratar om, nämligen att det är hög tid att fördjupat titta på digitaltryck direkt på färdig wellpapp, utan att gå vägen via liner.

Publicerat av: 

Svenskarna blir bättre på att återvinna

Fler förpackningar och tidningar lämnas till återvinningen. Materialet som ökar mest jämfört med föregående år är plastförpackningar, enligt statistik från FTI. 
– Vi vet att svenska folket är bra på att återvinna, men trots det behöver vi alla bli bättre och faktiskt göra ännu mer, säger  Veronica Foberg Gustafsson på FTI

Publicerat av: 

Europeisk förpackningskonferens
i Bryssel – kretsloppet i fokus

E-handel, flytten till digitaltryck och kraven på bioplast är de tre främsta förändringsfaktorerna i Europas förpackningsindustri. Det framkom när drygt 100 personer samlades på Europas första förpackningskonferens, anordnad av Intergraf.

Publicerat av: