Kalle ger draghjälp åt kampanj

Under november månad får 600 000 tuber Kalles Kaviar nytt utseende. Välkände Kalle på tuben har odlat mustasch för att ge sitt stöd åt Mustaschkampen.

Prostatacancerförbundets kampanj Mustachkampen syftar till att påminna alla pappor om vikten av att testa sig för prostatacancer. För att uppmärksamma detta pryds ett av Sveriges mest kända ansikten med en rejäl mustasch. Totalt handlar det om 600 000 stora tuber av Kalles kaviar.

– Kalles har i princip sett likadan ut sedan lanseringen 1954, när vi nu byter utseende gör vi det för en god sak. Med kampanjen #PåminnPappa uppmärksammar vi alla pappor om hur viktigt det är att testa sig, säger Malou Wik Yeung, marknadschef för Kalles Kaviar på Orkla Foods Sverige.

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Automatiserat flöde och förarlösa truckar

AD Plast i Anderstorp har skapat ett helt automatiserat flöde. I produktionen finns förarlösa AGV-truckar, pallbanor och automatisk sträckfilmsmaskin samt etikettering.
– Det är maskinstyrt. Hela flödet fram till utleverans är automatiserat. Jag tror inte att det finns en motsvarande anläggning i Europa, säger vd:n Michael Jonsson.

Publicerat av: 

Mässnyheter med digitaltryckt wellpapp

Digitaltryck på wellpapp var ett fokusområde på årets Corrugated & Carton Exhibition (CCE) i München. Därmed bekräftades det som många konverterare pratar om, nämligen att det är hög tid att fördjupat titta på digitaltryck direkt på färdig wellpapp, utan att gå vägen via liner.

Publicerat av: 

Svenskarna blir bättre på att återvinna

Fler förpackningar och tidningar lämnas till återvinningen. Materialet som ökar mest jämfört med föregående år är plastförpackningar, enligt statistik från FTI. 
– Vi vet att svenska folket är bra på att återvinna, men trots det behöver vi alla bli bättre och faktiskt göra ännu mer, säger  Veronica Foberg Gustafsson på FTI

Publicerat av: 

Europeisk förpackningskonferens
i Bryssel – kretsloppet i fokus

E-handel, flytten till digitaltryck och kraven på bioplast är de tre främsta förändringsfaktorerna i Europas förpackningsindustri. Det framkom när drygt 100 personer samlades på Europas första förpackningskonferens, anordnad av Intergraf.

Publicerat av: