Kalle ger draghjälp åt kampanj

Under november månad får 600 000 tuber Kalles Kaviar nytt utseende. Välkände Kalle på tuben har odlat mustasch för att ge sitt stöd åt Mustaschkampen.

Prostatacancerförbundets kampanj Mustachkampen syftar till att påminna alla pappor om vikten av att testa sig för prostatacancer. För att uppmärksamma detta pryds ett av Sveriges mest kända ansikten med en rejäl mustasch. Totalt handlar det om 600 000 stora tuber av Kalles kaviar.

– Kalles har i princip sett likadan ut sedan lanseringen 1954, när vi nu byter utseende gör vi det för en god sak. Med kampanjen #PåminnPappa uppmärksammar vi alla pappor om hur viktigt det är att testa sig, säger Malou Wik Yeung, marknadschef för Kalles Kaviar på Orkla Foods Sverige.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Hon förvandlar feltryckta ark till klimatsmart förpackningsmaterial

Malmöbon Tintin Blackwell är grafisk formgivare och vet hur mycket feltryckt papper det finns på tryckerier runt om i landet. Tintin driver även ett småskaligt företag där hon säljer olivolja från sin familjs lund i Grekland. Istället för att köpa in förpackningsmaterial har hon gjort förfrågningar hos tryckerier om att få använda feltryckta pappersark när hon ska packa sin produkt. Nu har hon fått napp.

Publicerat av: