DS Smith visar allt

Fredrik Johansson, design och innovationschef på DS Smith.

DS Smith tog fram den stora portföljen under Scanpack – hela företagets kunderbjudande visas i montern som är en av de största på mässan.

– Det är hela vårt kunderbjudande. Vi bygger alltid mässor kring det. Sedan visar vi det kunderbjudandet på olika sätt, säger Fredrik Johansson, design och innovationschef på DS Smith, och pekar mot olika ytor i montern.

Vi ser en lådvägg med tryckt grafik, specialprodukter, skyltar, lyxförpackningar och det ges även exempel på automation som kan förenkla inpackning såväl som ergonomin.

E-handeln är ett alltmer betydande segment för wellpapptillverkaren och flexotrycksjätten DS Smith. Mitt i montern står ett visuellt touchbord som speglar hela företagets verksamhet i digitaliserad form.

– Ofta börjar vi här och sedan tar vi vidare kunder till olika ytor i montern beroende på vad de är intresserade av.

DS Smith har också byggt upp ett Impact Centre i miniatyr. Här får kunden möjlighet att befinna sig i en praktisk miljö genom hela distributionskedjan. Kunden får en inblick i vad en förpackning och dess utformning får för effekt i butiken och hos konsumenten i beslutsögonblicket.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Automatiserat flöde och förarlösa truckar

AD Plast i Anderstorp har skapat ett helt automatiserat flöde. I produktionen finns förarlösa AGV-truckar, pallbanor och automatisk sträckfilmsmaskin samt etikettering.
– Det är maskinstyrt. Hela flödet fram till utleverans är automatiserat. Jag tror inte att det finns en motsvarande anläggning i Europa, säger vd:n Michael Jonsson.

Publicerat av: 

Mässnyheter med digitaltryckt wellpapp

Digitaltryck på wellpapp var ett fokusområde på årets Corrugated & Carton Exhibition (CCE) i München. Därmed bekräftades det som många konverterare pratar om, nämligen att det är hög tid att fördjupat titta på digitaltryck direkt på färdig wellpapp, utan att gå vägen via liner.

Publicerat av: 

Svenskarna blir bättre på att återvinna

Fler förpackningar och tidningar lämnas till återvinningen. Materialet som ökar mest jämfört med föregående år är plastförpackningar, enligt statistik från FTI. 
– Vi vet att svenska folket är bra på att återvinna, men trots det behöver vi alla bli bättre och faktiskt göra ännu mer, säger  Veronica Foberg Gustafsson på FTI

Publicerat av: 

Europeisk förpackningskonferens
i Bryssel – kretsloppet i fokus

E-handel, flytten till digitaltryck och kraven på bioplast är de tre främsta förändringsfaktorerna i Europas förpackningsindustri. Det framkom när drygt 100 personer samlades på Europas första förpackningskonferens, anordnad av Intergraf.

Publicerat av: