Automation och varumärken

Sebastian Tarkowski från varumärkesbyrån Grow är en av talarna på Teknologidagen i Stockholm.

Teknologidagen 31 augusti blandar smart automation med varumärkesbyggande och förpackningsutveckling.

Karin Grönskog på Axfood ska prata om förpackningsutveckling på Teknologidagen.

En rad talare är inbokade till Teknologidagen som hålls i Stockholm 31 augusti. Motsvarande event kommer även arrangeras i Göteborg senare i september. På Urban Deli i Stockholm kommer Karin Grönskog från Axfood berätta om hur de som ett av Nordens största detaljhandelsföretag jobbar med förpackningsutveckling och hållbar funktionalitet.

Från varumärkesbyrån Grow kommer Sebastian Tarkowski bjuda på en inspirationsföreläsning om betydelsen av varumärken i framtiden och hur hållbarhet kan skapa differentiering och affärsvärde. Dagen tar även ett grepp om automation. Lars Cardemar från KUKA Robotics kommer att beskriva vilken roll kollaborativa robotar, så kallade cobots, kan komma att få och hur man arbetar tillsammans med sina partners på olika marknader, för att utveckla industrins möjligheter att tjäna sina kunder. Axel Hagen och Tommy Johansson från ITO PallPack kommer också lyfta flera case inom e-handelsföretag, lagerhantering och livsmedelsindustrin.

Robotsäljaren Lars Cardemar på KUKA Robotics.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Automatiserat flöde och förarlösa truckar

AD Plast i Anderstorp har skapat ett helt automatiserat flöde. I produktionen finns förarlösa AGV-truckar, pallbanor och automatisk sträckfilmsmaskin samt etikettering.
– Det är maskinstyrt. Hela flödet fram till utleverans är automatiserat. Jag tror inte att det finns en motsvarande anläggning i Europa, säger vd:n Michael Jonsson.

Publicerat av: 

Mässnyheter med digitaltryckt wellpapp

Digitaltryck på wellpapp var ett fokusområde på årets Corrugated & Carton Exhibition (CCE) i München. Därmed bekräftades det som många konverterare pratar om, nämligen att det är hög tid att fördjupat titta på digitaltryck direkt på färdig wellpapp, utan att gå vägen via liner.

Publicerat av: 

Svenskarna blir bättre på att återvinna

Fler förpackningar och tidningar lämnas till återvinningen. Materialet som ökar mest jämfört med föregående år är plastförpackningar, enligt statistik från FTI. 
– Vi vet att svenska folket är bra på att återvinna, men trots det behöver vi alla bli bättre och faktiskt göra ännu mer, säger  Veronica Foberg Gustafsson på FTI

Publicerat av: 

Europeisk förpackningskonferens
i Bryssel – kretsloppet i fokus

E-handel, flytten till digitaltryck och kraven på bioplast är de tre främsta förändringsfaktorerna i Europas förpackningsindustri. Det framkom när drygt 100 personer samlades på Europas första förpackningskonferens, anordnad av Intergraf.

Publicerat av: