Grow och Nine går samman

Varumärkesbyrån Grow går samman med designbyrån Nine för att stärka sitt erbjudande inom strategisk innovation och förpackningsdesign.

– I takt med att digitaliseringen accelererar blir även de fysiska förpackningarna viktigare. Skillnaden är att framtidens fysiska förpackningar kommer att vara uppkopplade och erbjuda en rad intelligenta tjänster, som gör det möjligt att skapa nya affärer och bygga betydligt mer unika varumärkesrelationer, säger Johan Almquist, vd och partner på Grow.

Det sammanslagna företaget kommer att heta Grow och sitta i A House på Östermalm i Stockholm. Innovation kommer att bli drivande för Grow i deras långsiktiga varumärkesarbete där hela kundresan ska skapa kundvärde. Företaget kommer att ägas av partners från de två byråerna samt Billerud Korsnäs som tidigare var storägare i Nine.

Text: Mårten Huzell

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Så skapar du exklusiva småserier

Ofta kombineras önskan om exklusiva förpackningar med att upplagan är låg. Kanske bara några tusen eller till och med bara några hundra exemplar. Det är en självklarhet att jobbet ska digitaltryckas. Men hur gör jag med efterbehandlingen, när jag gärna vill ha alla de speciella effekterna? Det där som gör förpackningen exklusiv.

Publicerat av: 

Smart förpackning håller koll på ditt läkemedelsintag

August Faller har tagit fram tre interaktiva och smarta förpackningsprototyper som ska underlätta för patienter att ha koll på sitt medicinintag och när det är dags att ta sina tabletter. Förpackningen Medical Prescription gör det möjligt för läkare att föra över doseringsanvisningar till patientens förpackning via en app eller bluetooth. 

Publicerat av: 

Tuffa EU-krav kring plast på ingång

Krönikören Laurel Brunner skriver i bloggen Verdigris om EU-kommissionens nya förslag – att förbjuda sugrör, bestick och andra engångsvaror i plast redan nästa år. Förutom att tio engångsprodukter är i skottgluggen pekar hon ut de tuffare krav som förpackningskonverterare och grafisk industri ställs inför som printar dryckesförpackningar och etiketter.

Publicerat av: