De glänste under Flexostars

DS Smith vann bland annat pris för sitt arbete för Hennesseys speciella konjakutgåva till fars dag 2017.

DS Smith tilldelades ett flertal priser under galan Flexostars Awards. Totalt kammade de hem fyra priser, bland annat Golden och Super Flexostars, som anses vara galans finaste priser.  

Flexostars Awards, en tillställning som belönar de allra bästa verken i flexo-utskrift, ägde rum i Saint-Malo den 14 december 2017. Under evenemanget som årligen anordnas av ATF, Association Technique Francaise de Flexographie, delades totalt 31 priser ut. Följande fyra kategorier inkluderades: wellpapp, papper, film och etikett.

DS Smith, global förpackningstillverkare, var en av vinnarna som belönades för sin kompetens inom flexotryck. De mottog Golden Flexostar och Super Flexostar, vilka räknas som de bästa priserna för ett arbete utfört till företaget Barberot. Med sig hem fick de även två bronsutmärkelser i kategorierna preprint och post-print.

Arbetet för Barberot vann bästa pris.

Hennessys specialutgåva av konjak inför fars dag 2017 som vann brons i kategorin preprint.

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Interpack bjuder upp till het debatt

Utställarna duggar tätt på den stora förpackningsmässan i Düsseldorf. Mässan utmanar i år med en konferens som bjuder in till heta och kontroversiella diskussionsämnen. Målet är att nå en samsyn och lösa miljö- och hållbarhetsutmaningar som förpackningsindustrin står inför.

Publicerat av: 

Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: