Tunt med svenska företag på CCE-mässan

Pivab Machinery syns i år på CCE International i München för andra gången.

Bara tre svenska företag syns på årets CCE-mässa i mars. Pivab Machinery i Kolmården är ett av dem.

– Vi behöver synas bland wellpappföretagen, säger företagets vd Per Wall.

I slutet av mars samlas förpackningsindustrin för tredje året i München. Det handlar om CCE International 2017 som tar sikte på innovativa tekniker för produktion inom tryckning och vikbara kartongförpackningar.

Pivab machinery från Kolmården tar chansen att synas på CCE International i München i mars.

Ett av få svenska företag som ställer ut på mässan är Pivab Machinery i Kolmården. Vd:n Per Wall berättar att de var med för två år sedan och att de nu har valt att göra slag i saken igen:

– Vi ställde ut i egen monter för två år sedan. Denna gång blir det ihop med vår agent i Polen, säger Per Wall.

– Vi tog beslutet i och med att vår agent ställer ut och att vi behöver synas bland wellpappföretagen. Annars var vi tveksamma, för det gav inte så mycket förra gången.

På mässans närmare 5 000 kvadratmeter ska leverantörer och producenter av råmaterial, maskiner, tillbehör och service presentera högteknologiska lösningar, diverse tillverkningssystem och de senaste lösningarna för tillverkning och omvandling av wellpapp och kartongförpackningar. I rampljuset står även etikettering och förfiningsfinesser. Mässan som för första gången slog upp portarna 2013 ser en ökning av både utställare och besökare till årets mässa och bjuder även på flertalet seminarier.

Företaget har de senaste åren jobbat mycket med att utveckla sina upprullningsmaskiner för wellpapp.

– Vi tillverkar de mesta delarna själva på anläggningen och testkör dem. Sen levererar vi dem till kund där vi också monterar dem, säger Wall och tillägger att företaget även står med ett ben i maskinlinjer för bland annat hakklappar och engångslakan.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Interpack bjuder upp till het debatt

Utställarna duggar tätt på den stora förpackningsmässan i Düsseldorf. Mässan utmanar i år med en konferens som bjuder in till heta och kontroversiella diskussionsämnen. Målet är att nå en samsyn och lösa miljö- och hållbarhetsutmaningar som förpackningsindustrin står inför.

Publicerat av: 

Affärsmodell för effektiv produktion

Att införa affärsmodeller där tryckaren endast betalar för tjänster som denne använder blir allt vanligare. Enligt Heidelberg betalar kunderna bara för antalet tryckta ark och får en drös med nyttotjänster på köpet med deras prenumerationsavtal.
– Heidelberg Subscription fokuserar på integration av alla processer i ett tryckeri, poängterar Hans-Jürgen Fink.

Publicerat av: 

Packbridge belyser digitala trender

Packbridge bjuder in till en eftermiddag där temat är digitalisering och utveckling inom logistik, e-handel och förpackningsdesign. Marie Malmberg Lavsen, vd för Packbridge:
– Digitalisering påverkar hela vårt samhälle och det kan vara relevant att fundera över: Vad kommer inte vara digitaliserat inom förpackningsindustrin om 10 år?

Publicerat av: