Stora Enso fick silver i 100-wattaren

recreate_packaging

Kampanjen för Stora Ensos förpackningstävling Recreate Packaging vann silver, eller 75w, i kategorin Företag – Strategisk design i 100-wattaren förra månaden.

Tävlingen, som arrangeras vartannat år, har syftet att få potentiella och befintliga kunder att handgripligen förstå Stora Ensos produktkvalitet, och låter designskolor, designbyråer och fristående designers tävlar utifrån en förutbestämd uppgift.

Kampanjen som tog hem priset skulle framför allt öka antalet anmälda bidrag, öka engagemanget online och öka kännedom och intresse kring tävlingen generellt. Med byrån River tillsammans med Bea Szenfeld vid rodret ökade antalet bidrag med 33 procent jämfört med föregående tävling.

Motiveringen från juryn löd:

”Med vass och innovativ paketering har man lyft design till en ny nivå, där till och med effekt kan vara vacker, härlig och lite knäpp. Naturligtvis vill man vara med och tävla!”

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Rapport från årets upplaga av
Top packaging summit

Det är brådskande att minska matsvinnet. E-handeln skjuter i höjden och tuffa målsättningar för återvinning är både stora utmaningar och möjligheter framåt. Detta och mycket mer framkom på årets digitala version av förpackningskonferensen Top packaging summit.

Publicerat av: 

Digital förädling på förpackning ger prislyft

Enligt en undersökning är köpare villiga att betala mellan 24 till 89 procent mer om det appliceras digital förädling på CMYK-jobb. En chokladkartong med mixade effekter är ett typexempel för att skapa effektfull förädling med  planfolie, textur spotlack, taktil lack och hologram.

Publicerat av: 

DS Smiths Nordenchef: ”Tiden talar för våra produkter”

Ett år med pandemi och ökade klimatkrav. DS Smith agerade tidigt med investeringar vilket gör att de står väl rustade för e-handeln och livsmedelsbranschens behov av transportförpackningar, enligt Torbjörn Sagerström, DS Smiths vd i Norden.

Publicerat av: